Permalänk
Medlem

Windows DSP OEI??

Är riktigt okunnig gällande microsofts olika licens typer!

Har en rabattkod på cdon som jag ville använda och undrar om jag kan använda denna på min nya dator och vad det innebär?
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft/microsoft-windows-8-1-...

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Läste på lite förstår det som att OEI är detsamma som OEM? Så det spelar ingen roll vad jag väljer?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Microsoft själva gav ett värdelöst svar i den tråden! Ville gärna få en förklaring från någon här om den är lämplig för en installation på en nybyggd dator? Ingår dvd? Kan jag byta komponenter i framtiden utan strul?

Permalänk
Medlem

Ringde just Microsoft för att reda ut detta!

OEM är för det stora drakarna inom databyggande!
OEI är tydligen för mindre tillverkare! Enligt Patrik på Microsoft skiljer sig inte programvaran något utan det är "samma sak" och det erbjuds samma support för båda (ingen)!

Hoppas detta hjälper någon annan!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KorpenX:

Ringde just Microsoft för att reda ut detta!

OEM är för det stora drakarna inom databyggande!
OEI är tydligen för mindre tillverkare! Enligt Patrik på Microsoft skiljer sig inte programvaran något utan det är "samma sak" och det erbjuds samma support för båda (ingen)!

Hoppas detta hjälper någon annan!

Precis som det min länk innehöll och det jag skrev:)

Citat:

Those versions are for small system builders (DSP = "delivery service partners"), usually containing a single Windows (1pk = 32-bit or 64-bit, not both like in retail versions) and an OEM preinstallation kit to preconfigure Windows and/or to integrate additional tools (OEI = "Original Equipment Installation" or "Organizational Environment Integration"). They have the same limitations as OEM versions = the license is tied to the first computer where the OS was installed and not transferrable if the machine dies.