SKa jag sätte in ett pci kort när datorn är igång?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

SKa jag sätte in ett pci kort när datorn är igång?

Såhär långt kommer jag innan det inte händer något mer. Menar dlink att jag ska stoppa i kortet när dartorn igång? Har instalerat med kort inne, och ute så jag har testat de flesta konfigurationer.

Kan man stoppa i pci-kort när datorn är igång?

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Jul 2008

Nej aldrig i livet. Stäng av datorn och sen stoppa i kortet sen starta installationen igen så ska det fungera. Ladda ner nyaste inte sånt gammalt så finns på cd skivor

http://www.dlink.com/uk/en/home-solutions/connect/adapters/dw...

Drivers
1.71B09
DWA-547 driver for Windows 8/7/Vista/XP/2000

den ska du ladda ner efter du satt in kortet

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Hahahha fyfan va illa(av d-link), gjorde min kväll. :3

I7 2600K@4.4, MSI GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU VILL HA SVAR :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plast
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av waveer:

Kan man stoppa i pci-kort när datorn är igång?

Ja det kan man, men man bör inte göra det då det är stor risk att saker går sönder (jag har praktisk erfarenhet av det då jag har installerat PCI/AGP-kort medans datorn var igång (var ingen dator jag var rädd om och jag var otålig/ville se vad som skulle hända), det funkade fint ett par gånger då det tog ett par gånger innan saker gick sönder, men det var nog mest tur att saker inte gick sönder första gången jag provade )

Det är en miss av de som producerat guiden att inte vara tydligare att datorn måste vara avstängd innan man installerar interna kort (trådlösa kort som man stoppar i USB funkar såklart finfint).

...

var fri

...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av fredrik433:

Nej aldrig i livet. Stäng av datorn och sen stoppa i kortet sen starta installationen igen så ska det fungera. Ladda ner nyaste inte sånt gammalt så finns på cd skivor

http://www.dlink.com/uk/en/home-solutions/connect/adapters/dw...

Drivers
1.71B09
DWA-547 driver for Windows 8/7/Vista/XP/2000

den ska du ladda ner efter du satt in kortet

TS kan ju ladda ner filen innan och sedan installera drivers när den är monterad. Blir ju svårt att ladda ner drivers via ett nätverkskort utan drivers..

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

jo dlink. Först har dom en inbyggd bakdörr i sin egen router, medvetet... (sista gången jag köpte dlink)

Sen ber dom kunderna att sätta i kortet under installation :P... Nej men. jag förstår att det kan tolkas så. En vanlig person kan tycka det låter logiskt. Det står ju det! (installera, klicka sedan nästa)

The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil. Hannah Arendt