Windows 8 OEM 64-bit installerad på usb

Permalänk

Windows 8 OEM 64-bit installerad på usb

Jag har byggt en dator utan en optisk drivare för mina föräldrars ''gamla'' dator har en.
Jag var så dum så jag inte kollade om det går att sätta i min nya Fractal design r4.
Jag har ingen aning om det funkar...
Tänkte använde en usb 2.0 16gb till att installera den, kommer det gå?
EDIT: Usb är FAT32 och är formaterad

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Absolut. Du kanske måste ändra boot order i BIOS först dock.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Skrivet av Razer-T:

Absolut. Du kanske måste ändra boot order i BIOS först dock.

Hur gör jag om den ska installeras på SSD? kan du nån guide :)?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Hur gör jag om den ska installeras på SSD? kan du nån guide :)?

Koppla ur alla andra diskar (alltid vid installation av windows) och ta bort eventuella befintliga partitioner på SSDn (går att göra under installationen). Välj att installera på "ej allokerat utrymme" så fixas alla partitioner åt dig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Koppla ur alla andra diskar (alltid vid installation av windows) och ta bort eventuella befintliga partitioner på SSDn (går att göra under installationen). Välj att installera på "ej allokerat utrymme" så fixas alla partitioner åt dig.

Jag tog ut DVD rewritern och modelen är GSA-H60N gjord july 2007.
det borde väl fungera?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

Jag tog ut DVD rewritern och modelen är GSA-H60N gjord july 2007.
det borde väl fungera?

Edit: det stog Super multi DVD rewriter på den

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED