Hjälp med problem med aktivering av Windows 8 efter uppdatering till 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2013

Hjälp med problem med aktivering av Windows 8 efter uppdatering till 8.1

När jag köpte min nya dator, visste jag klantigt nog inte var windows aktiverings koden fanns, så jag började bara ladda ner mina program, spel och till slut 8.1 uppdateringen. Anledningen varför jag köpte 8 och inte 8.1 var för att inet bara kunde installera 8. När jag väl hade fått koden, efter 8.1 uppdateringen, funkar inte koden. Inet påstår att det inte fungerar sedan jag har uppdaterat till 8.1. Det enda dem säger att jag kan göra är att jag ska skicka den till dem, så sak dem "titta på den". Dessutom säger dem att jag antaglig måste ominstallera den, vilket jag inte är särskilt sugen på. Och det har gått över 2 veckor sedan jag fick den, och det betyder att mitt windows måste aktiveras antagligen senast nästa vecka. Vet någon om det går att använda en windows 8 kod, i 8.1 på något sätt? Skulle verkligen uppskatta hjälp, för att jag har inte så lång tid på mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

Windows 8 och 8.1-koderna är inte densamma.

Men ta & ring dem.
Numret står i Windows.

http://support.microsoft.com/kb/950929

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010

Vad sägs om att kontakta M$ ?

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 SSD 240GB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j