Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Felmeddelande!!

När jag försöker öppnar NVIDIA's kontrollpanel så kommer alltid samma felmeddelande upp "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU-enhet" vad är det som har hänt och hur åtgärder jag det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Koppla in din skärm till grafikkortet istället för till moderkortet.

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av cherrywhisper:

När jag försöker öppnar NVIDIA's kontrollpanel så kommer alltid samma felmeddelande upp "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU-enhet" vad är det som har hänt och hur åtgärder jag det här?

Hittade något om att uppdatera bios, vet inte om detta hjälper dig

https://forums.geforce.com/default/topic/527148/you-are-not-c...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007

Provat installera om drivrutiner och Nvidiapanelen med en clean install?

Nu förutsätter jag att det inte är ett rent kopplingsfel från din sida...

Antec Eleven Hundred | Be Quiet! 580W Modular | i5 3570k@4.2 GHz | Corsair H60 v2 | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS Strix GTX 970 | 16GB Corsair Vengeanance | 250GBx2 SSD, 5TB HDD | 2x BenQ RL2450HT | Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av HerrNilsson:

Koppla in din skärm till grafikkortet istället för till moderkortet.

Går det att göra på en bärbar? Och i så fall hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Shudnawz:

Provat installera om drivrutiner och Nvidiapanelen med en clean install?

Nu förutsätter jag att det inte är ett rent kopplingsfel från din sida...

Kopplingsfel är det i så fall från affären för jag har inte gjort nåt med min bärbara^^

Hmm nej hur gör man det? (sorry förstår mig inte så bra på datorer)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av NordhNet:

Hittade något om att uppdatera bios, vet inte om detta hjälper dig

https://forums.geforce.com/default/topic/527148/you-are-not-c...

Går det att göra på en bärbar? Och i så fall hur?

Kopplingsfel är det i så fall från affären för jag har inte gjort nåt med min bärbara^^

Hmm nej hur gör man det? (sorry förstår mig inte så bra på datorer)

Kan vara så att den integrerade grafiken är igång. Ska finnas ett alternativ i BIOS för att stänga av den.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jun 2013

Vet du om du kör 32-bit eller 64-bit windows?
Och kör du windows 7, 8 eller 8.1?

Intel Core i7 4770k @ 4.5Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x4GB Corsair Vengeance 2133mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | Dell U2414H IPS skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 7 Ultimate 64bit | Custom EK vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Mac83:

Vet du om du kör 32-bit eller 64-bit windows?
Och kör du windows 7, 8 eller 8.1?

64-bit och windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av BrutalSwede:

Kan vara så att den integrerade grafiken är igång. Ska finnas ett alternativ i BIOS för att stänga av den.

Jag kollade där men antingen så finns det inte vid windows 8.1 eller så vet jag helt enkelt inte hur man hittar den för jag hittade inget.. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Jag kollade där men antingen så finns det inte vid windows 8.1 eller så vet jag helt enkelt inte hur man hittar den för jag hittade inget.. :/

BIOS ska inte ha någonting med operativsystemet att göra... vilken dator har du?

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av BrutalSwede:

BIOS ska inte ha någonting med operativsystemet att göra... vilken dator har du?

ASUS R505C-XO463H, GPU = Intel Core i7-3537U, 2.0GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jun 2013

64-bit och windows 8.1

Testa att ladda ner denna och installera den, det är dom senaste drivrutinerna till ditt grafikkort och dom är till just ditt windows http://www.geforce.com/drivers/results/71706

Intel Core i7 4770k @ 4.5Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x4GB Corsair Vengeance 2133mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | Dell U2414H IPS skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 7 Ultimate 64bit | Custom EK vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Dec 2012

Testa att aktivera maximal prestanda i energisparsinställningarna i Windows.

i5 3450 @ 3,1 GHz | MSI GTX 660 Twin Frozr OC 2GB | Corsair 8GB @ 1600 MHz
Gigabyte GA-H77-D3H | Seagate Barracuda 1TB | XFX Core Edition 550W
Fractal Design Define R3 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Mac83:

Testa att ladda ner denna och installera den, det är dom senaste drivrutinerna till ditt grafikkort och dom är till just ditt windows http://www.geforce.com/drivers/results/71706

Det kommer upp felmeddelandet att jag måste installera en Intel-drivrutin först.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jun 2013

Det kommer upp felmeddelandet att jag måste installera en Intel-drivrutin först.

Prova att gå in här och välj ditt windows i listan och under vga ladda ner intel drivrutinerna och sen försöka installera nvidia igen.
http://www.asus.com/se/supportonly/R505CB/#support_Download

Annars så skapa ett konto på Asus och registrera din dator där så kan du lättare hitta rätt drivrutiner och få support med problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

ASUS R505C, om du har denna modellen innehåller det inte änns ett nvidia grafikkort enligt denna sidan och isåfall är det inte konstigt att din nvidia drivrutin inte fungerar http://pchappy.com.au/notebook/notebooks/ultrabooks/asus-r505...

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Oliver91:

ASUS R505C, om du har denna modellen innehåller det inte änns ett nvidia grafikkort enligt denna sidan och isåfall är det inte konstigt att din nvidia drivrutin inte fungerar http://pchappy.com.au/notebook/notebooks/ultrabooks/asus-r505...

Enligt denna sidan har min dator även Intel Core i5 men min är en i7 så den modellen är inte den samma eftersom det finns en hel rad olika modeller av den här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Se till så att _ALLA_ drivrutiner är installerade inklusive till ditt Intel-kort.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Mac83:

Prova att gå in här och välj ditt windows i listan och under vga ladda ner intel drivrutinerna och sen försöka installera nvidia igen.
http://www.asus.com/se/supportonly/R505CB/#support_Download

Annars så skapa ett konto på Asus och registrera din dator där så kan du lättare hitta rätt drivrutiner och få support med problem.

Tack det löste sig nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jun 2013

Tack det löste sig nu!

Skönt det