Kan inte öppna något nedladdat program/installationsfiler

Permalänk

Kan inte öppna något nedladdat program/installationsfiler

Har haft Windows 8.1 på min dator men valde idag att formatera och lägga in Windows 7 pro då jag tycker win 8.1 helt enkelt är sämst.

Nu till problemet, jag kan inte installera några drivrutiner eller program, det gick att installera usb-stickan till det trådlösa nätverket via cd-rom, men inte något program jag laddar ner går att öppna. Från början fick jag något felmeddelane där det stod något i stil med "appcrash" men nu händer absolut ingenting när jag dubbelklickar på en installationsfil. Någon som har en gissning?

Visa signatur

/anders

Permalänk
Hedersmedlem

Se om du har någon systemåterställningspunkt som funkar.
Om det inte är så länge sedan du installerade om är det kanske enklast att installera om igen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Se om du har någon systemåterställningspunkt som funkar.
Om det inte är så länge sedan du installerade om är det kanske enklast att installera om igen.

Alltså jag har installerat om win 7 10 gånger nu ikväll och formaterat hårdiskarna i samband med detta och det har inte fungerat någon gång. Samma fel återkommer.

Visa signatur

/anders

Permalänk
Hedersmedlem

Vi måste veta vilken dator det är också såklart. Jag förutsätter att W7-versionen är en riktig variant och inget potentiellt trasigt som inte är förenligt med §7 i reglerna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

w7 är absolut legitim, men nu verkar problemet ha löst sig när jag laddat hem programmen med windowsbrandväggen av. Rätt konstigt, detta har aldrig varit något problem förut.

Filerna laddades ju ner, men de gick inte att öppna. Någon som har en förklaring?

Visa signatur

/anders