Råkade stänga av datorn under installtion av Windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Råkade stänga av datorn under installtion av Windows 8.1

Hejsan

Råkade som sagt komma åt av/på knappen när jag skulle installera Windows 8.1 (från W7).
Nu när jag startar datorn får jag fram ett error meddelande att jag skulle starta om datorn och börja om min installation, så prövade jag att starta om den och fick samma sak igen.
Jag har mitt gamla windows 7 och filerna till windows 8 på samma hårdisk.
Första gången jag skulle installera windows 8 fick jag upp att jag kunde välja att boota antingen windows 7 eller windows 8, men sen när jag startade om datorn fick jag inte upp detta längre!
Om jag går in i BIOS så skulle jag kunna välja vilket OS jag skulle vilja starta?(msi moderkort)

Hoppas ni förstår vad jag menar!
Mvh

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du har nog ställt till det så att du behöver boota från usb och göra en riktig ominstallation i stället, det är förmodligen väldigt bökigt att få ordning på en avbruten uppdatering som strular.
Du kan nog inte välja nått via bios eftersom du förmodligen bara har en skadad version av ett blandat win på disken.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av mrqaffe:

Du har nog ställt till det så att du behöver boota från usb och göra en riktig ominstallation i stället, det är förmodligen väldigt bökigt att få ordning på en avbruten uppdatering som strular.
Du kan nog inte välja nått via bios eftersom du förmodligen bara har en skadad version av ett blandat win på disken.

Provar detta, kommer med svar ikväll!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Hej igen
Får samma error som tidigare "starta om datorn och fortsätt sedan installitionen".
Har även provat att ta ur hårddisken och det händer samma sak.

EDIT:Det funkar kanske nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Nu visas bara min andra skärm, den första är helt svart.
Har HDMI på första och DVI på andra, håller på med drivrutinerna just nu.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Installera klart allt, även win uppdate, innan du börjar oroa dig

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av mrqaffe:

Installera klart allt, även win uppdate, innan du börjar oroa dig

Har fixat alla drivrutiner nu, fortfarande samma problem.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Driver du skärmarna med samma grafikkort ?
Syns det flera skärmar om du använder win + P ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Jag har samma grafikkort (GTX 560), det funkar om jag har DVI på båda skärmarna.
Men fattar inte varför inte HDMI+DVI inte ville funka!?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Hdmi kräver hdcp har den enhet du anslutit via dvi hdcp stöd ?
Har du provat att starta med en monitor i taget ?
Syns båda monitorerna i win + p eller drivern ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Inte helt säker på om den har hdcp stöd faktist.
Ja, funkade inte.
Båda syns i win + p.
När jag hade win 7 kunde jag ha Hdmi +dvi, men tydligen inte i win 8.1.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är inte så att du aktiverat nån integrerad grafik när du installerade om? vad har du för moderkort, cpu ?
Är allt verkligen installerat och du valde rätt driver ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Har ena Dvi tll grafikkortet och andra till moderkortet tror jag, så skulle nog inte vara vara omöjligt..
Har Intel i3 2100 och H77MA-G43. Allt är installerat.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Men då använder du inte samma grafikkort och det sa du ju innan
Koppla rätt !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Har provat båda

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om datorn upptäcker skärmarna och de är kopplade till samam grafikkort och de fungerar var för sig så är det förmodligen ett driverproblem.
Installera om drivrutinerna .

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Delar inte en av DVI-platserna kommunikation med HDMI på denna serie kort (5XX)? Isf testa att byta DVI port.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud