Fönster byter skärm när tredje skärmen (TV) startas

Permalänk
Medlem

Fönster byter skärm när tredje skärmen (TV) startas

Hej!

Jag har ett GTX 770 och Windows 8.1. Jag har konstant tre skärmar inkopplade till datorn varav jag använder 2 vanligtvis. Min skärmuppställning är som på bilden nedan. Där (1) är TVn som är ansluten via hdmi och (2) är min primära skärm.

Problemet är att när TVn har varit avstäng ett tag känner inte datorn av TVn och då ser min skärmuppställning ut som följande.

Som ni ser har nu min primära skärm fått ID 1 istället för 2 och min sekundära skärm har ID 2 istället för ID 3. Skärmens ID is sig är inget problem men fönstrena följer med ID numret. Alltså flyttas de fönster jag har på min primära skärm till TVn när Tvn startas, inte bara för att visa skrivbordet utan även för att bara kolla på TV. Mina öppna fönster hamnar alltså på en skärm som jag inte ser utöver det jobbiga faktum att fönsterna bara byter skärm.

Det känns som att problemet borde lösas om det gick att sätta ID 3 på TVn. Det verkar dock inte finnas någon inställning för det i windows. Är det någon som har erfarenhet kring detta problem eller har förslag på en lösning?