Min dator slutat se ip kameror.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Min dator slutat se ip kameror.

Jag vet inte vad har hänt.

Har ett antal ip kameror kopplade trådlåst via en ASUS ROUTER TILL MIN DATOR.
Saken är att jag kan inte adressera/komma år någon av dessa från Chrome eller Explorer.
Dock fungerar det med mina bärbara datorer och mobilen.

Vad kan det finnas i min dator som spärrar det? Jag har inget minne av att jag installerat något speciellt.

Var ska jag felsöka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Din dator är nog motståndare till övervakningssamhället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Har din dator hamnat på ett annat nät mot det som dina trådlösa enheter?

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av BergHa:

Har din dator hamnat på ett annat nät mot det som dina trådlösa enheter?

Den är kopplat trådat till samma router. Jag kan se en kamera via ett övervakningsprogram. Men inte andra. Och dessutom just denna kamera som jag ser, kan jag inte adressera via min dator för att göra några ändringar. Dessutom har jag märkt att det går inte heller att lägga till varor om jag köper något via webshop!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Det är eventuellt dags att rensa lite cache i webbläsaren. Kolla även över alla tillägg/plugins om det är något där som inte behöver vara med. Vet du vad det är för router du kör med, det finns lite inställningar i vissa ASUS-routrar för streaming som man kan pilla med för att få igång krånglande media som strömmar.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Slängde ut alla pluggins och rensade cache.
Nu funkar allt! Tack.