Permalänk

Frequency drops

Får konstiga frequency drops även på stock inställningar så droppar frekvensen från 3,5GHz till 3GHz i full load, vad kan detta bero på? Har stängt av core parking, satt system cooling policy till active samt stänkt av cool "n" quite i bios.

skulle helst vilja ha fixat dethär förren jag börjar klocka så jag är tacksam för alla svar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban8275:

Får konstiga frequency drops även på stock inställningar så droppar frekvensen från 3,5GHz till 3GHz i full load, vad kan detta bero på? Har stängt av core parking, satt system cooling policy till passive samt stänkt av cool "n" quite i bios.

skulle helst vilja ha fixat dethär förren jag börjar klocka så jag är tacksam för alla svar.

cooling på passiv?
kontrollera dina cpu temps under load.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

cooling på passiv?
kontrollera dina cpu temps under load.

ursäkta skrev fel menade alltså på active, tempsen överstiger inte 30C i full load

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk

Ingen som vet varför det här inträffar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro