Uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1?

Just nu har jag windows 7 och funderar på att uppgradera till windows 8 nu när 8.1 har varit ute ett tag som verkar fungera mycket bättre när man spelar?

Detta har jag i min dator:
geforce 560ti
8 gb ram
i5 3750k
Och just nu har jag runt 50+ fps i battlefield 4 men ibland så droppar det ner till 20-30 vilket är väldigt jobbigt :/
Om jag nu uppgraderar, kan jag välja att ha kvar alla mina grejer på hårddisken? (alla spel och dokument osv)

Tack! Aldrig gjort detta förut!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Tydh:

Just nu har jag windows 7 och funderar på att uppgradera till windows 8 nu när 8.1 har varit ute ett tag som verkar fungera mycket bättre när man spelar?

Detta har jag i min dator:
geforce 560ti
8 gb ram
i5 3750k
Och just nu har jag runt 50+ fps i battlefield 4 men ibland så droppar det ner till 20-30 vilket är väldigt jobbigt :/
Om jag nu uppgraderar, kan jag välja att ha kvar alla mina grejer på hårddisken? (alla spel och dokument osv)

Tack! Aldrig gjort detta förut!

Hej!

Enligt Microsoft så:

"Upgrade to Windows 8

You can upgrade to Windows 8 and keep Windows settings, personal files, and applications from the following Windows operating system editions:

Windows 7 Starter

Windows 7 Home Basic

Windows 7 Home Premium "

Så ja, du kan uppgradera till Windows 8/8.1 och behålla filer, inställningar, program etc.

Ett annat krav är att det är samma arkitektur, så du kan inte byta Windows 7 32 bitars (x86) till 64 bitars (x86_64) utan det går bara att uppgradera från 32 bitars (x86) till 32 bitars (x86) eller från 64 bitars (x86_64) till 64 bitars (x86_64).

Annat du kan göra för att få det att flyta på bättre är att du uppgraderar RAM minnet (om det är möjligt) till 16GB. 8GB är lite snålt idag i en speldator

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

#2 Tack för svaret! Har windows 7 home premium 64bit så det borde ju fungera! Ska nog uppgradera den lite senare