Uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1?

Permalänk
Medlem

Uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1?

Just nu har jag windows 7 och funderar på att uppgradera till windows 8 nu när 8.1 har varit ute ett tag som verkar fungera mycket bättre när man spelar?

Detta har jag i min dator:
geforce 560ti
8 gb ram
i5 3750k
Och just nu har jag runt 50+ fps i battlefield 4 men ibland så droppar det ner till 20-30 vilket är väldigt jobbigt :/
Om jag nu uppgraderar, kan jag välja att ha kvar alla mina grejer på hårddisken? (alla spel och dokument osv)

Tack! Aldrig gjort detta förut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kofläsk:

Just nu har jag windows 7 och funderar på att uppgradera till windows 8 nu när 8.1 har varit ute ett tag som verkar fungera mycket bättre när man spelar?

Detta har jag i min dator:
geforce 560ti
8 gb ram
i5 3750k
Och just nu har jag runt 50+ fps i battlefield 4 men ibland så droppar det ner till 20-30 vilket är väldigt jobbigt :/
Om jag nu uppgraderar, kan jag välja att ha kvar alla mina grejer på hårddisken? (alla spel och dokument osv)

Tack! Aldrig gjort detta förut!

Hej!

Enligt Microsoft så:

"Upgrade to Windows 8

You can upgrade to Windows 8 and keep Windows settings, personal files, and applications from the following Windows operating system editions:

Windows 7 Starter

Windows 7 Home Basic

Windows 7 Home Premium "

Så ja, du kan uppgradera till Windows 8/8.1 och behålla filer, inställningar, program etc.

Ett annat krav är att det är samma arkitektur, så du kan inte byta Windows 7 32 bitars (x86) till 64 bitars (x86_64) utan det går bara att uppgradera från 32 bitars (x86) till 32 bitars (x86) eller från 64 bitars (x86_64) till 64 bitars (x86_64).

Annat du kan göra för att få det att flyta på bättre är att du uppgraderar RAM minnet (om det är möjligt) till 16GB. 8GB är lite snålt idag i en speldator

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

#2 Tack för svaret! Har windows 7 home premium 64bit så det borde ju fungera! Ska nog uppgradera den lite senare