Snabb, smooth PDF-läsare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Snabb, smooth PDF-läsare?

Tjena!

Gått från Mac tillbaka till PC.

Någonting som jag verkligen saknar från macen var pdf-läsaren, i OS X "Preview" så är alla PDFer oavsett storlek riktigt smooth och snabbt navigerade.

Hittar ingen motsvarighet till windows, alla läsare är så otroligt sega och laggiga så jag tror inte det är sant.
Speciellt när jag öppnar 200-sidors scannat material eller liknande, i OSX så silkesmooth, i Windows känns det som Windows 98.

Antar att det har med HW Acc osv, men måste ju finnas någon smooth läsare?

Hittils har jag funnit inbyggda läsaren i Chrome snabbast, men får fortfarande kämpa hårt med mina pdf-böcker.
Adobes läsare är segast av de alla.
Foxit använder jag nu, men den är även seg som sirap.

Förstår att det kan vara tungt med en pdf på ~100Mb.
Men det måste bara sitta i mjukvara, för hårdvara finns det ingen brist på.

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2011

Felpost.

Ber om ursäkt.

FD Define R4, ASUS Z170-A ATX , BeQuiet Dark Power Pro10 850W, Intel Core i7 6700K, GTX 780 Ti DCII, 16GB DDR3, Samsung SSD PRO 850 512GB, 2TB Samsung, 2TB WD, 3TB WD.
Asus PB278Q
Denon AVR X-2000, B&W 685

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Sep 2010

Testa Nitro Reader, funkar bra för mig. Men jag vet inte om den är snabb på din dator.

http://www.nitroreader.com/

Dator: (Kommer senare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Sumatra PDF är ganska så trevlig. Inte riktigt lika snygg som Preview, och den har inga kommentarverktyg, men den har fungerat bra för mig. http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/free-pdf-reade...

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.