asus geforce gtx 770 direct cu ii med fläkt som väsnas

Permalänk
Medlem

asus geforce gtx 770 direct cu ii med fläkt som väsnas

har ett asus geforce gtx 770 direct cu ii som fläktarna börjar låta ganska så mycket när man belastar kortet i tex bf4, och såg på asus hemsida att där finns en bios uppdatering till grafikkortet som det står improve stability på bara.

Tror ni det e någon ide att prova att updatera biosen om den kanske ändrar fläktkurvan eller nåt på kortet? och hur går man i så fall tillväga för att uppdatera biosen?

Permalänk

Det är bara att köra filen så uppdateras kortets bios.

En kompis med ett GTX770 DCII fick en hel del krascher speciellt i BF4 innan han uppdaterade sitt bios.

Mtt eget Asus GTX770 DCII uppdaterades direkt när jag köpte det så jag vet inte om fläktkurvorna är samma som innan men jag tycker mitt kort är ganska tyst även under belastning.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

har ett asus geforce gtx 770 direct cu ii som fläktarna börjar låta ganska så mycket när man belastar kortet i tex bf4, och såg på asus hemsida att där finns en bios uppdatering till grafikkortet som det står improve stability på bara.

Tror ni det e någon ide att prova att updatera biosen om den kanske ändrar fläktkurvan eller nåt på kortet? och hur går man i så fall tillväga för att uppdatera biosen?

Vill du bara testa en annan fläktkurvva så testa med MSI Afterburner eller EVGA Precision X

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Det låter inte som mitt gjorde hoppas jag?

Om så är fallet så bör du försöka få det utbytt.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

http://www.youtube.com/watch?v=2Mx48hmAz-c

Det låter inte som mitt gjorde hoppas jag?

Om så är fallet så bör du försöka få det utbytt.

nej så låter inte mitt grafikkort i alla fall på mitt grafikkort låter det nästan som att där e obalans på en av fläktarna så när fläktarna snurrar snabbare så väsnas det lite, svårt att förklara

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

nej så låter inte mitt grafikkort i alla fall på mitt grafikkort låter det nästan som att där e obalans på en av fläktarna så när fläktarna snurrar snabbare så väsnas det lite, svårt att förklara

På mitt 660Ti "skorrar" fläkten om den antingen ligger jättelågt (men då hörs det knappt) eller om man ligger mellan 70-80% fläkthastighet så låter det riktigt illa, samma för dig?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

På mitt 660Ti "skorrar" fläkten om den antingen ligger jättelågt (men då hörs det knappt) eller om man ligger mellan 70-80% fläkthastighet så låter det riktigt illa, samma för dig?

enligt gpu-z så ligger fläkten på 32% (1080rpm) i viloläge å då hörs den inte, men när man börjar spela bf4 så ligger fläkten på 60% (2200rpm) å då börjar den väsnas å jag kan till och med höra det med mitt headset på