Permalänk

Datorn stängs ned när jag spelar

Hej igen, litar på att ni experter på SC kan hjälpa mig, allt verkar lösa sig via den här hemsidan!

De här började för några dagar sedan, när jag spelar vilket spel som helst så tar det några minuter ibland på en gång innan skärmen slocknar men datorn är förförande igång, så är tvungen att restarta den och då funkar de hur bra som helst att surfa, kolla på film, lyssna på musik etc men när jag sätter igång ett spel så händer något skumt.

Prövade att sätta igång "Speedfan" programmet och märkte att bara efter 3-5 minuter så har tempen gått från 30 grader till 52,53 grader, så tog och stängde av spelet innan det händer igen.

Trodde först innan detta att det var en bugg i systemet så laddade ned "Advanced System Care 7.0" som fixade en mängd olika problem i systemet och annat, men problemet kvarstår.

Jag har Intel Core i5 3.5Ghz processor
Nvidia Geforce Gtx 770 2GB OC G.K
750w corsair nättagg
Windows 8 64 bit

Efter första gånget detta hände så formaterade jag om hdd i förskräckelse och installerade om operativ systemet, löste dock inte problemet

Så antar att det har något med kylningen att göra [amatör diagnos (: ]
Den ligger iallafall stadigt på 30 grader nu, så har ni några bra förslag/lösningar?
tack i förväg!

OBS: spelet jag prövade var CSGO

Permalänk
Medlem

52 grader är inte speciellt varmt oavsett vilken komponent du kollade tempen på, snurrar alla fläktar på grafikkort, processorkylare?

Har du blåst ren din dator från damm på senaste tiden? du kan ju ha nån dammpropp någonstans som ökar dina temperaturer.