Problem med aktivering!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Problem med aktivering!

Köpte för ett år sen win 8 upgraderingsnyckel för 130 spänn eller vad det var och installerade det på gamla datorn men tyckte det var skit så la in win7 igen och kört det sen dess. Men nu igår fick jag nån trojanjävel på datorn och bestämde mig för att rensa skiten å lägga in win8 igen.

Hade kvar installations ison jag tankade för ett år sedan och körde över den på en usb plus en win7 på en annan sticka.
Installerade först win7 för att sen uppgradera till win8 men nu kan jag inte aktivera win8 för att den säger att nyckeln används på en annan dator. (eftersom jag har ny hårdvara nu)
Kan man kringgå detta på nått sätt eller måste jag köpa en ny nyckel?

Försökte ringa till supporten men hon klagar på att mitt identifikations id man ska mata in är fel.

Och hur funkar det med win8.1 är det gratis uppgradering eller måste man köpa sig till 8.1 ?

kom också på att jag har faktiskt en win7 nyckel till min htpc (som jag kör openelec på nu) som kanske går att använda i denna process?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

skitsamma, orkar inte med allt strul, jag köper en fullversion.
Om jag handlar den här kommer jag kunna flytta licensen till en eventuellt ny dator i framtiden?
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/productID...
Är det en isofil man tankar ner som sen bara är att köra in med produktnyckeln?
Eller är det någon annan konstig installationsprocess?