Kan inte installera Internet Explorer 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Munkfors, Värmland
Registrerad
Aug 2003

Kan inte installera Internet Explorer 11

Har diverse problem. "Aktivera eller inaktivera windows-funktioner" inne i "Program och funktioner" i kontrollpanelen är tom. Kommer upp en ruta, den laddar en liten stund och visar inga resultat. Har provat två fixar från microsoft som inte gjorde nån skillnad.

Sen kan jag inte installera Explorer 11, varken genom windows update eller genom download. Kan inte heller avinstallera windows 10. Kommer upp en felruta bara.

Explorer 11 är det enda jag har att uppdatera i windows-update. Har för mig att det tog flera månader innan jag kunde installera explorer 10 också, men nu funkar tian bra, men jag använder Firefox sen långt tillbaka.

Jag kör windows 7 64 bit. Nån som vet nåt att testa. Windows funkar bra för mig för övrigt, bara det här som stör mig.

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Munkfors, Värmland
Registrerad
Aug 2003

Uppdatering: Jag är tydligen inte ensam om problemet och det finns ingen fix från microsoft som fungerar i nuläget vad det verkar. Följde en massa steg som inte hjälpte. Valde att dölja explorer 10 och 11 i windows update

Men om nån har nåt förslag, posta gärna här.

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

Varför vill du ens använda internet explorer? Firefox är ljuår bättre och även chrome för den delen

Aerocool DS Cube|AMD Fx-8120|Hd 7950|Asus M5A78L-M/USB3|8 GB RAM|ADATA Premier Pro SP900 64GB|2,25 TB Lagring|Alpenföhn Brocken|Plexgear 600W PSU