Windows 8.1 säkerhetskopia

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004

Windows 8.1 säkerhetskopia

Hej,
Jag har precis skaffat en windows 8.1 dator, och allt har funkat rätt så hyfsat fram tills jag har försökt göra en "säkerhetskopia av systemavbildning"
ifall datorn krashar, vilket jag gjort på alla mina andra datorer utan win 8.1.
Här är mitt problem,
1. går in på kontrollpanelen > System och säkerhet > Filhistorik och trycker längst nere i vänstra hörnet på "Säkerhetskopia av systemavbildning"

2. sedan får man välja mellan hårddisk, DVD-skivor eller Nätverksplats, och jag har inga bra externa hårddiskar och USB minnen o spara detta på, så har valt DVD-skivor och trycker "nästa"

3. Får välja vilka hårddiskar den skall göra en återställnings hårddisk av, vilket landar på 22 gb, och trycker "nästa" sedan bekräfta att jag valt rätt hårddiskar och trycker "Starta säkerhetskopiering".

4. då kommer en liten såndär ruta där de står "säkerhetskopiering sparas..." och så är det en sån liten bar som fylls i ju längre den kommit i processen, och efter den har blivit c:a 5% grön så kommer en annan ruta upp där det står "Märk och sätt i ett tomt medium som är större än 1 gb" "sätt i följande etikett på det tommamediet och sätt i det i E:" "XXXXXX-DATOR 2014-01-13 19:27 1"
Nu kommer den delen jag får problem med, jag har satt i en DVD skiva på 4.7 gb i min "e:" och trycker sedan på "OK".
Då kommer "Ett oväntat fel har inträffat: Klassen har inte registrerats (0x80040154) Avsluta Windows Säkerhetskopiering och försök igen.

Jag har inte hittat några direkta svar på detta problemet och vill gärna få gjort en säkerhetskopia av windows 8 innan ja börjar installera massor på datorn.