Permalänk

Höga temperaturer med H80i

Tjenare, tror det är nå grova fel på min kylare/processor, köpte en ny H80i idag och montera allt som man skulle. I början hade jag ungefär 25-30 grader i idle och inte mycket högre i spelen, tyckte det va skitbra men sen körde jag prime95 och det sköt upp i 90+ direkt så jag avbröt det. Nu ligger idle temp på 37 ungefär och i spel som t.ex wow 56-60. Är det kylpastan som är dålig eller? För jag kör med original som kom med kylaren.

Körde på 3.5ghz och 4.3 allt är likadant.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min H80i. + Corsair link funkade inte...

Stack till Inet och dem kollade produkten, lkunde några timmar senare konstatera att de va fel på H80i(vad för fel sa dem inte, tyvärr). De hade inga kvar så de fick beställa in en från deras lager. 2 dagar senare fick jag en ny utan problem

Permalänk
Medlem

Kan du se fläkt och pumphastighet?
Låter som att den går på konstant hastighet eller liknande.
Skulle eventuellt vara dålig kontakt mellan CPU och block men det låter inte så troligt.

Visa signatur
Permalänk

Hmm, vet inte men i Corsairlink står det H80i Pump sen 2220 på en mätare.

Permalänk

Märker också att temspen går ner och upp fort mellan 32-37 och volten och watten också förändras snabbt hela tiden, ska det vara så? Är ganska dålig inom sånt här

Permalänk
Medlem

Skicka den på RMA, den känns inte särskilt hel.
Min Antec Kühler H2o 1220, beter sig inte alls på detta sätt.
Btw goaste trådtiteln.:D

EDIT: överklockar jag, får jag veta det med besked.:P

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Kungtomte:

Tjenare, tror det är nå grova fel på min kylare/processor, köpte en ny H80i idag och montera allt som man skulle. I början hade jag ungefär 25-30 grader i idle och inte mycket högre i spelen, tyckte det va skitbra men sen körde jag prime95 och det sköt upp i 90+ direkt så jag avbröt det. Nu ligger idle temp på 37 ungefär och i spel som t.ex wow 56-60. Är det kylpastan som är dålig eller? För jag kör med original som kom med kylaren.

Körde på 3.5ghz och 4.3 allt är likadant.

Jag hade samma problem på min första Corsair H80i. Skickade in den till Inet det tog ett par dagar fick en ny och nu fungerar det perfekt!:D Tyst och har som max 52 grader i load.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk

Näääeh va jobbigt! Ska pröva ta bort den och använda en annan kylpasta först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungtomte:

Tjenare, tror det är nå grova fel på min kylare/processor, köpte en ny H80i idag och montera allt som man skulle. I början hade jag ungefär 25-30 grader i idle och inte mycket högre i spelen, tyckte det va skitbra men sen körde jag prime95 och det sköt upp i 90+ direkt så jag avbröt det. Nu ligger idle temp på 37 ungefär och i spel som t.ex wow 56-60. Är det kylpastan som är dålig eller? För jag kör med original som kom med kylaren.

Körde på 3.5ghz och 4.3 allt är likadant.

vad har du för processor? testade du den med stockkylaren?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungtomte:

Näääeh va jobbigt! Ska pröva ta bort den och använda en annan kylpasta först.

Nej det är inte jobbigt.
Det är RÄTT.
Du har köpt en produkt för dina pengar.
Denna produkt har ett krav på sig.
Den SKALL fungera.
Är den defekt så som din verkar vara,
så skall du utan en tanke på annat,
lämna in den på RMA och få en korrekt fungerande enhet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Har en i7 2700k och har inte kört med stockkylare på ett bra tag, så jag kommer inte ihåg vad jag hade för temps då men det var högre än vad jag har nu iaf.

Om jag ska skicka tillbaks den då lär man väl ha alla saker som produkten kom med i lådan? T.ex alla instruktionsmanualer osv. Var väl dum nog att kasta det efter jag satt i allt och allting funkade jätte bra tills jag körde prime95.

Permalänk

Tjenatjena, ville bara säga att jag kom fram till vad felet va, och nu ligger idle tempsen på ungefär 30-33 och 100% load 67-70. Jag hade helt enkelt inte skruva åt det hårt nog. Läste att folk hade satt dit små brickor så att det blev tajtare och fick då tanken att jag kan ha skruvat åt för lite och så var det. Tack för all hjälp osv