Chrome öppnas i flera ikoner i aktivitetsfältet.

Permalänk
Medlem

Chrome öppnas i flera ikoner i aktivitetsfältet.

Har ett litet problem. Mitt Chrome har börjat öppna sig i flera ikoner i aktivitetsfältet istället för att alla fönster hamnar på den klistrade genvägen i aktivitetsfältet som det gjorde förr. Någon som vet hur man fixar detta? Hoppas ni fattar vad jag menar.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som att du öppnar nya fönster istället för nya flikar.

Annars kan du kolla över dina inställningar här:

https://www.dropbox.com/s/71elj8jkyk8916f/2014-01-14%2007_45_...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Höger klicka på aktivitetsfältet / Egenskaper
Så kommer du till stället thom.g menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Jag tycker det låter som att du öppnar nya fönster istället för nya flikar.

Annars kan du kolla över dina inställningar här:

https://www.dropbox.com/s/71elj8jkyk8916f/2014-01-14%2007_45_...

Funkar inte, vad jag än ställer den på så blir det så här:

Och eftersom man är van vid att alla fönster öppnas på samma ikon bredvid startknappen så öppnar man flera nya fönster istället varje gång man trycker där, riktigt irriterande.. :/

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Det kan hända om du har flera profiler kopplade till Chrome. Nya fönster öppnas då i den grupp vars profil den tillhör.

Permalänk
Permalänk
Lego Master
Skrivet av bonno:

Funkar inte, vad jag än ställer den på så blir det så här:
http://i.imgur.com/XvhOuxN.jpg?1

Och eftersom man är van vid att alla fönster öppnas på samma ikon bredvid startknappen så öppnar man flera nya fönster istället varje gång man trycker där, riktigt irriterande.. :/

Det där ser mest ut som att du har första genvägen till en annan version av .exen än vad som faktiskt körs sen. Windows är inte smartare än att den samlar instanser av samma .exe-fil under samma ikon på aktivitetsfältet. Om chrome startar via chrome.exe men sen i sin tur startar en instans av typ chromebrowser.exe per flik, så kommer inte Windows begripa att gruppera dem med den första. Kolla om du kan pinna den högra ikonen istället, och ta bort den första genvägen. Ibland blir det såhär om programmet byter namn på filerna mellan olika versioner, men behåller första .exen för att underlättar för folk med befintliga genvägar.

På samma sätt skiljs wow.exe och launcher.exe trots att det i min värld handlar om samma spel, men riktigt så funkar det inte.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det där ser mest ut som att du har första genvägen till en annan version av .exen än vad som faktiskt körs sen. Windows är inte smartare än att den samlar instanser av samma .exe-fil under samma ikon på aktivitetsfältet. Om chrome startar via chrome.exe men sen i sin tur startar en instans av typ chromebrowser.exe per flik, så kommer inte Windows begripa att gruppera dem med den första. Kolla om du kan pinna den högra ikonen istället, och ta bort den första genvägen. Ibland blir det såhär om programmet byter namn på filerna mellan olika versioner, men behåller första .exen för att underlättar för folk med befintliga genvägar.

På samma sätt skiljs wow.exe och launcher.exe trots att det i min värld handlar om samma spel, men riktigt så funkar det inte.

Vad dum man kan vara ibland när man inte provar det lättaste först! Det fungerade perfekt att ta bort den till höger och pinna' den till vänster. Tack!

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Det fungerade i fem minuter, nu är det samma skit igen...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Lego Master
Skrivet av bonno:

Det fungerade i fem minuter, nu är det samma skit igen...

Högerklicka på den "felaktiga" ikonen och högerklicka sen igen på Google Chrome, där ska du kunna ta egenskaper som för vilken genväg som helst. Kolla så det är rätt .exe den länkar mot.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Det fungerade i fem minuter, nu är det samma skit igen...

om du söker efter chrome i starmenyn borde det komma upp rätt .exe.
starta den och pinna den, då borde det bli rätt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |