Vilket gratisprogram passar bra för att "mounta" ISO filer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Jun 2011

Vilket gratisprogram passar bra för att "mounta" ISO filer?

Hej!

Nu är det dags att skaffa ett bra program för att hantera bl.a. ISO filer. Finns det någon som kan rekommendera ett seriöst program? Anledningen till att jag frågar här är för att undvika malware.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Goudaman:

Hej!

Nu är det dags att skaffa ett bra program för att hantera bl.a. ISO filer. Finns det någon som kan rekommendera ett seriöst program? Anledningen till att jag frågar här är för att undvika malware.

http://www.slysoft.com/sv/virtual-clonedrive.html funkar riktigt bra.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lynchburg, TN
Registrerad
Jan 2003

Japp, det stämmer! Föredrar Virtual Clonedrive före allt annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Har du Windows 8 finns det inbyggt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Jun 2011

Tack, ska kolla på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Gillar personligen IMdisk: http://www.ltr-data.se/opencode.html/, kan även göra RAM-diskar.

RAID != Backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Själv använder jag Daemon Tools Lite

NZXT H2, OCZ ModXStream-PRO 600W, MSI P67A-C45, Intel i5 2500K @ 4.4GHz, Gigabyte GTX 460, 4GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 (2x2GB), OCZ Agility 60GB, Seagate Barracuda 250GB, 2x Western Digital Caviar 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Maldergho:

Samma här. Funkar utan några problem.

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 8.1 •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Jun 2011

Tack för alla snabba svar!

Skrivet av Maldergho:

Yes, det gjorde jag med för många år sedan. När jag laddade ner installern och skannade den så varnade den för PUP, så blev lite skeptiskt och sökte på internet. Det visar sig att installern installerar toolbars eller searchbars som modifierar webbläsaren till det värre. Utöver att man skulle kunna välja bort de vid installeringen tycker jag inte att optionerna hör hemma i en professionell installer alls. Dessutom så var det visst flera som hade fått virus ändå när de specifikt och noggrant hade läst igenom installern och klickat ur "installera tillläggsprogram X".

Mitt OS är nyinstallerat sedan i förrgår, är extra försiktig just nu (^.^)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Daemon Tools lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Som många tidigare.. Virtual Clonedrive helt klart bäst enligt mig

#1: x99 Deluxe-II | i7 6800k | GTX 980 | 64GiB | 950 Pro 512GB | Xonar STX | HD650
#2: Microserver Gen8 | G1610T | 16GiB ECC #3: QNAP TS-639 Pro | 6x4TB Raid6
#4: Intel S2600CP4 | 2x Xeon E5-2670 | 128GiB ECC | UnRAID 6.3.5 | 41TB
Smartphone: LG G5 | Android 6.0 | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2013

Bara jag som tycker om powerISO?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Gizmo är det man ska använda, klarar alla format som finns samt har virtuella diskar samt ramdiskar. Dessutom kan du modifiera programkod samt kolla nycklar. Tar dessutom bara 1 MB ram i bakgrunden.

Windows is not doing our work seriously
——————————————————————
AMD FX 8150 | ASUS Sabertooth 990FX | 32 GB RAM | ASUS radeon 7970 @ 1 GHz
9 000 GiB i media | NEC PA301W @ 2560x1600 | Kör linux os

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Goudaman:

Tack för alla snabba svar!

Yes, det gjorde jag med för många år sedan. När jag laddade ner installern och skannade den så varnade den för PUP, så blev lite skeptiskt och sökte på internet. Det visar sig att installern installerar toolbars eller searchbars som modifierar webbläsaren till det värre. Utöver att man skulle kunna välja bort de vid installeringen tycker jag inte att optionerna hör hemma i en professionell installer alls. Dessutom så var det visst flera som hade fått virus ändå när de specifikt och noggrant hade läst igenom installern och klickat ur "installera tillläggsprogram X".

Mitt OS är nyinstallerat sedan i förrgår, är extra försiktig just nu (^.^)

Det är ju en gratisvariant av ett professionellt program, så att de har "reklam" eller liknande i installern tycker jag inte är så konstigt. Dock så valde jag bort dem när jag installerade, och har aldrig märkt av att jag fått något oönskat i systemet, varken toolbars eller virus. Har använt DTL i många år nu, har aldrig varit något konstigt.

NZXT H2, OCZ ModXStream-PRO 600W, MSI P67A-C45, Intel i5 2500K @ 4.4GHz, Gigabyte GTX 460, 4GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 (2x2GB), OCZ Agility 60GB, Seagate Barracuda 250GB, 2x Western Digital Caviar 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Killbom:

Har du Windows 8 finns det inbyggt

Men det klarar inte .mdf

EDIT: Som sagt - Virtual Clone Drive är bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006

Är det bara jag som alltid packar upp arkiven med WinRAR innan jag använder det?

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vet inte hur kompetent denna är, men från microsoft:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=38780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

MagicISO har jag använt de senaste åren efter att ha kört Daemon tools i många år. DT har väl varit det vanligaste men har varit med om att det skapat problem med andra program och spel. Tror inte det är någon jätteskillnad programmen emellan, det gör väl samma sak i princip.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop