Windows 8.1 uppgradering avbryts precis innan den är färdig

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 uppgradering avbryts precis innan den är färdig

Har prövar 5 ggr att uppgradera från windows 8 till 8.1 min stationära HP 3500-dator, drygt ett halvår gammal. Varje gång jag försöker så återställer den datorn till 8:an. Uppgraderingen verkar gå bra ända till sista omstarten av datorn innan den ska vara färdig att köra 8.1.

Det ända som är ändrat på datorn är att hårddisken har bytts ut till en SSD, med en spegling av den gamla hårddisken, och ett USB 3 pci-kort har lagt till.

Vad kan göra så att det inte lyckas med uppgraderingen? Ska kortet plockas bort ???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cresoll:

Har prövar 5 ggr att uppgradera från windows 8 till 8.1 min stationära HP 3500-dator, drygt ett halvår gammal. Varje gång jag försöker så återställer den datorn till 8:an. Uppgraderingen verkar gå bra ända till sista omstarten av datorn innan den ska vara färdig att köra 8.1.

Det ända som är ändrat på datorn är att hårddisken har bytts ut till en SSD, med en spegling av den gamla hårddisken, och ett USB 3 pci-kort har lagt till.

Vad kan göra så att det inte lyckas med uppgraderingen? Ska kortet plockas bort ???

Kontakta HP-supporten är mitt tips.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Det ordnade sig.
Microsofts operativsystem kräver att man har original hårddisken med operativsystemet från fabriken, i detta fall HP.
Så ett tips till Er som planerar att uppdatera till windows 8.1 via Store.
Ha alltid original hårddisken med operativsystemet som medföljde, när ni ska uppdatera till 8.1. Bränn återställningsskivor.
Jag försökte 5 ggr med en SSD och det lyckades aldrig.

Radera ej eller avyttra original disken HDD. Det kan ställa till stora problem. Microsoft Windows 8 känner av om ni bytt hårddisk på datorn.