Kan inte starta Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Kan inte starta Windows 7

Har ett problem.. OS:et startar inte. Får ett felmeddelande om att det inte gick att starta Windows 7 och att detta kan bero på ändringar i maskinvara blablabla. Är rätt stensäker på att det grundar sig i ett försök att ansluta till TV via HDMI häromdan, vilket inte funkade och datorn lät konstigt. Är efter detta jag fått felet om att Windows 7 inte startar.

Efter att ha googlat på internet kom jag fram till att en systemåterställning verkade som en logisk lösning. Eftersom Asus är idioter och har lagt sin bootmeny på samma knapp som Windows (F8) fick jag pröva ett tiotal gånger innan jag lyckades, men fick slutligen igång felsäkert läge. Nästa problem; tydligen har jag inte återställningspunkter. Fan vet hur det gått till, men de verkar ha försvunnit allihop. Är mitt enda hopp nu en fabriksåterställning eller kan jag lösa den här jävla röran HDMI-tabben ställt till med på annat sätt?

EDIT: Det här kanske borde ligga i "Teknisk support" på stationära istället? Var lite kluven...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Kan du starta Windows i felsäkert läge (med nätverk)?

Prova att köra Startup Repair: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html