virus? kan ej uppdatera antivirusprogram

Permalänk
Medlem

virus? kan ej uppdatera antivirusprogram

halloj, jo såhär är de, jag har ju haft denna dator nästan en vecka nu, och igårkväll märkte jag att de inte går att uppdatera mitt antivurusprogram, de står på flagan längst nere i hörnet att ''uppdatera skydd mot spionprogram och oönskade program(viktigt) jag klicka där såklart och på uppdatera i windows defender, uppdateringen startade men efter 3-4 sek så avbröts den automatiskt. testade igen, hände samma sak, och så höll jag på ett tag till jag vart trött o gick och la mig. Och nu efter skolan när jga kom hem testade jag igen, Denna gång uppdaterades allt men de står fortfarande nere på flagan i högra hörnet att jga måste uppdatera. så jag vart trött på windows defender o tänkte vilket skit program, så jag laddade ner norton 360 trail(30 dagar) och började söka igenom datorn, men sen så kom de upp exakt samma sak fast på norton också, ''uppdatera skydd mot spionprogram och oönskade program(viktigt)'' så jag klickar där igen och uppdaterar, de står att allting lyckades men sen kommer de upp ett fönster där de står ''korrigering har ej slutförts '' så nu är de exakt samma sak som de var men windows defender, och norton tycker jag ju ska funka, men jag tror de är nåt program som gör så detta inte kan uppdateras.

använder windows 8.1 för kännedom. någon som vet vad detta kan vara och vet hur man löser detta? har inte hittat nåt på google..

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |