Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2003

Cooler Master 212 EVO

Fick hem mina datordelar idag och när jag ska installera den här fläkten så märker jag att en av "stand off":arna är helrund medan de tre andra är platt på en sida. Detta innebär att tre av skruvarna passar perfekt medan den fjärde är omöjlig att få in i plåten på baksidan av moderkortet. Hur ska jag göra med detta?

// ... ... ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

kolla runt i förpackningarna, du ska ha fler skruvar å sådant mina var gömda rätt väl

Gigabyte Z170 Gaming 7 | Skylake i5K 4.5ghz |16GB G.Skill 3866mhz
Zotac 980ti AMP Extreme --- Soon In Zen Mode
iPhone 7 Guld- 32GB
Örongodis: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av TraXx:

Fick hem mina datordelar idag och när jag ska installera den här fläkten så märker jag att en av "stand off":arna är helrund medan de tre andra är platt på en sida. Detta innebär att tre av skruvarna passar perfekt medan den fjärde är omöjlig att få in i plåten på baksidan av moderkortet. Hur ska jag göra med detta?

Skulle du kunna lägga up blider på den runda standoff'en/hela enheten. Jag har svårt att visualisera vad du menar med rund standoff.

Jag är värdelös på att stava.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2003

Fixade det efter en hel del misshandel av den defekta komponenten.

// ... ... ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009

Man ska aldrig bråka med komponenter...har gått fel för mig i 100% av fallen när jag gjort så!

Phenom II x4 c2 @3,5Ghz @1,41v || 12GB RAM 2(4GB+2GB) || HD 6950 2GB DCII @900 Mhz @1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av TraXx:

Fixade det efter en hel del misshandel av den defekta komponenten.

Och du är säker på att det var fel på den, och inte du som gjorde fel?

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 980 || Xonar DG || OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.