Norton + Malwarebytes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Sep 2012

Norton + Malwarebytes

Hej!

Jag har precis installerat Malwarebytes Anti-malware och har tänkt använda det som komplement till Norton Internet Security eftersom jag har hört att ''vanliga'' antivirusprogram kan missa vissa saker. Hade tänkt att använda det till att skanna datorn.

Nu till min fråga, ska jag stänga av allt skydd från Malwarebytes då jag använder Norton som antivirus i nuläget med tanke på konflikter och liknande?

//Infraxtor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2011

Malawarebytes sitter väll inte i gång i bakgrunden? Den ända gånget mitt mbam är igång är när jag manuellt sätter igång en scanning.

Burken:
CPU: i7 6700k | RAM: 16GB DDR4 | GPU: GTX 1070 Strix | Mobo: Asus B150 PRO GAMING | Lagring: 1TB 5400RPM, 1TB 7200RPM, 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Poptart:

Malawarebytes sitter väll inte i gång i bakgrunden? Den ända gånget mitt mbam är igång är när jag manuellt sätter igång en scanning.

Default så startar det vid start av windows och har skydd av filsystem och blockering av internetsajter aktiverat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Jag har både Avast free samt Malwarebytes igång samtidigt och det funkar bra.

I7 2600K@4.4, MSI GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU VILL HA SVAR :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Infraxtor:

Default så startar det vid start av windows och har skydd av filsystem och blockering av internetsajter aktiverat.

Jaohopp, men det borde nog inte vara nå problem.

Burken:
CPU: i7 6700k | RAM: 16GB DDR4 | GPU: GTX 1070 Strix | Mobo: Asus B150 PRO GAMING | Lagring: 1TB 5400RPM, 1TB 7200RPM, 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har både Avast free samt Malwarebytes igång samtidigt och det funkar bra.

Okej

Skrivet av Poptart:

Jaohopp, men det borde nog inte vara nå problem.

Då kör jag på som det är default

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Får du problem så kolla i Malwarebytes forum för ibland behöver man göra inställningar i antivirusprogram och MBAM för att undvika konflikter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av CeciliaB:

Får du problem så kolla i Malwarebytes forum för ibland behöver man göra inställningar i antivirusprogram och MBAM för att undvika konflikter.

Okej, tack för tipset