Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

No signal/no signal detected

Tjena köpte nygligen en ny dator postade en tråd i det i köpråd köpte den och kom idag men har satt ihop allt blir no signal detected. Prövat byta grafikkort vi har hållt på hela dagen och försökt att fixa probelemt ingen lycka .. Vi har också prövat byta ram olika skärmar olika kontakt typer allt är splitrans nytt också så.. Vi har också prövat olika uttag för grafik kortet..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

specs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av warulw:

Tjena köpte nygligen en ny dator postade en tråd i det i köpråd köpte den och kom idag men har satt ihop allt blir no signal detected. Prövat byta grafikkort vi har hållt på hela dagen och försökt att fixa probelemt ingen lycka .. Vi har också prövat byta ram olika skärmar olika kontakt typer allt är splitrans nytt också så.. Vi har också prövat olika uttag för grafik kortet..

Specs? och prova koppla skärm till moderkort om processorn har inbyggd grafikkrets

#1: x99 Deluxe-II | i7 6800k | GTX 980 | 64GiB | 950 Pro 512GB | Xonar STX | HD650
#2: Microserver Gen8 | G1610T | 16GiB ECC #3: QNAP TS-639 Pro | 6x4TB Raid6
#4: Intel S2600CP4 | 2x Xeon E5-2670 | 128GiB ECC | UnRAID 6.3.5 | 41TB
Smartphone: LG G5 | Android 6.0 | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Specs är Intel i core 5 haswell

Gtx 770

samsuing ssd 120

1 tb hårdisk

msi gaming moderkort

Nätagg be quiet 630 watt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Bump behöver verkligen hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av warulw:

Bump behöver verkligen hjälp!

Går fläktarna igång? Kopplat CPU ström?? Grafikkorts ström? tryckt in minnerna ordentligt? Använt esd armband?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Repair:

Går fläktarna igång? Kopplat CPU ström?? Grafikkorts ström? tryckt in minnerna ordentligt? Använt esd armband?

Har ej använt ett armband ALLT går igång cpu fläkten alla fläktar grafik kortet allt funkar men bara att det inte kommer no signal ..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

jag hade samma problem när jag installerade en ny kylare till cpun. Försök byta plats på minnerna. Minnerna är numerad så

1.2.3.4 lägg ena i 2 och andra i 4 tryck hårt så dom sitter ordentlig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Använt distanser?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Nardds:

Använt distanser?

Skrivet av nabilos43:

jag hade samma problem när jag installerade en ny kylare till cpun. Försök byta plats på minnerna. Minnerna är numerad så

1.2.3.4 lägg ena i 2 och andra i 4 tryck hårt så dom sitter ordentlig.

Nej ej använt distanser bör jag ha gjort det i sånna fall var för de hängde ej med någonstans av vad jag fick..

Har också prövat det dära med ram minnena ingen lycka skall lämna in datorn på alina imorgon och hoppas att de kan fixa det...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av warulw:

Nej ej använt distanser bör jag ha gjort det i sånna fall var för de hängde ej med någonstans av vad jag fick..

Har också prövat det dära med ram minnena ingen lycka skall lämna in datorn på alina imorgon och hoppas att de kan fixa det...

då har du bränt moderkortet om de inte fanns inbyggda i chassit vilket är väldigt ovanligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Repair:

då har du bränt moderkortet om de inte fanns inbyggda i chassit vilket är väldigt ovanligt

Jävla märkligt att det inte hängde med några jävla distanser om du frågar mig trodde de var inbyggda (den ena jag hade det) Går det på garantin? Men hur kan det vara så att allt annat funkar? Väldigt märkligt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av warulw:

Jävla märkligt att det inte hängde med några jävla distanser om du frågar mig trodde de var inbyggda (den ena jag hade det) Går det på garantin? Men hur kan det vara så att allt annat funkar? Väldigt märkligt..

länka ditt moderkort, tror inte det går på garantin. Tror att distanserna följde med ditt chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av warulw:

sitter det såna skruvar mellan chassit och moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av warulw:

Sånt ska alltid följa med chassit, och anledningen till att de inte är "inbyggda" är för att olika moderkort behöver olika många distanser.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Repair:

sitter det såna skruvar mellan chassit och moderkortet?
http://archive.64bits.se/guider/pcbyggarskola/distans_nara.jp...

Nej inga såna hängde med.. Då antog jag att de satt inbyggda i chassit.. För moderkortet nuda inte heller chassit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av warulw:

Nej inga såna hängde med.. Då antog jag att de satt inbyggda i chassit.. För moderkortet nuda inte heller chassit

Vad har du för chassi?

/Erik

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Det där med att distanserna låter inte lovande Och jag hoppas verkligen inte att det är det som orsakar problemet. Länkar i alla fall guide som jag använde mig av för att lösa mitt "No signal"-problem: http://www.tomshardware.co.uk/forum/261145-31-perform-steps-posting-post-boot-video-problems
Lycka till!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av warulw:

Har du kollat igenom att de inte ligger någonstans? Om du inte har såna vad är det då som håller moderkortet på plats, graifkkortet?

|| Fractal Design Define R3 || Intel Core i5-2500K || Cooler Master Hyper 212 Plus ||
|| ASUS P8Z68-V/GEN3 || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB || GTX 970 4GB G1 GAMING ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB || Western Digital Green 1TB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2011

Konstigt att de inte följer med distaner tycker jag, köpte du det begagnat eller?