Permalänk
Medlem

SSD seg på att starta upp Windows

Hej!
Nu är mitt problem som har hänt på sista tiden är att min SSD har blivit seg att starta upp Windows.
Det tar runt 60 sekunder för den att bara starta upp Windows.
Jag har testat min hastighet via SSD Benchmark.
http://imgur.com/262IY63

Vad kan problemet vara?

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Hur mycket plats är ledigt på den av hur mycket total plats?
Hur länge har du haft den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Hur mycket plats är ledigt på den av hur mycket total plats?
Hur länge har du haft den?

59 gb av 111. Inköpt i mars 2013.

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Jassåjasssså.. Då är det ju inte för att den är full eller för gammal tror jag inte..
Men den verkar ju ha bra läshastighet fortfarande när jag kollar på bilden.. tbh vet jag inte vad du kan göra.. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Jassåjasssså.. Då är det ju inte för att den är full eller för gammal tror jag inte..
Men den verkar ju ha bra läshastighet fortfarande när jag kollar på bilden.. tbh vet jag inte vad du kan göra.. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Tack ändå

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Är det en INtel drive kan du köra SSD toolbox för att fräscha upp prestandan!

Såg att du hade samsung SSD. DÅ kan du optimera driven med http://www.thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/samsung-ov...

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hur mycket saker har du som startar upp när datorn startar? Var är det de tar lång tid? Är de tills de att du ser skrivbordet eller tills det att alla program är startade?
Har du en ramdisk som startar automatiskt?
Har du en äkta version av windows?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Du har inte aktiverat någon form av hyper-visor eller något i den stilen. Visual studio slänger in sql express vid installation som drar igång på uppstart...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här