Andra skärmen blir svart när jag öppnar WoW

Permalänk
Medlem

Andra skärmen blir svart när jag öppnar WoW

Tjena

Nu har jag precis köpt en ny dator och skärm, så jag har nu två skärmar för första gången.

Men nu har jag fått ett litet problem. När jag öppnar eller tabbar in i wow (World of warcraft) så blir min andra skärm svart.
Den "stänger av sig" tillfälligt alltså, när jag tabbar ur så vaknar den igen.

Igår när jag spelalade så hände inte detta, det jag har gjort sedan dess är att installera en massa windows updates, så jag tänkte att det kanske är någon inställning som har ändrats då.

Har inte testat med något annat spel men jag skulle gissa att det kan bli samma sak där då..

Jag vet att jag kan lösa detta genom att köra "windowed mode" men det vill jag inte för jag får mycket lägre fps i windowed.
Så jag undrar om det finns någon annan lösning.

Hoppas det här är rätt forum, var inte säker på vart jag skulle lägga tråden.

Permalänk
Medlem

Kör fullscreen windowed/ borderless window så ska de funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

_____________________
Chassi: Corsair 600T Vit || MB: Asus P8Z68V-Pro ||16GB 1600Mhz Veng
Gpu:Asus GTX680 DirectCU II Top || Cpu: i7 2600K @4.2 med Corisar H80 || PSU: Corsair HX750w

Permalänk
Medlem

Tack men som jag sa så vill jag inte köra windowed eftersom jag får mycket lägre fps då.
Igår så kunde jag köra "fullscreen" och ändå ha andra skärmen igång så det borde ju gå på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amaxi:

Tack men som jag sa så vill jag inte köra windowed eftersom jag får mycket lägre fps då.
Igår så kunde jag köra "fullscreen" och ändå ha andra skärmen igång så det borde ju gå på något sätt.

Tabba ur spelet och in tills det funkar

Permalänk
Medlem

Testa ändra till dx9 ist för dx11 / vice versa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

_____________________
Chassi: Corsair 600T Vit || MB: Asus P8Z68V-Pro ||16GB 1600Mhz Veng
Gpu:Asus GTX680 DirectCU II Top || Cpu: i7 2600K @4.2 med Corisar H80 || PSU: Corsair HX750w

Permalänk
Medlem

Eller testa ngt jag googla fram.

The issue often stems from desktop composition, as far as I know. I used to experience this issue back in Cataclysm when I needed fullscreen mode for Crossfire to function properly.

I assume you're using Windows Vista or Windows 7? If you are, the easiest workaround is to disable the Aero interface while in fullscreen mode. If you're using the 32-bit executable, you can do this simply by right-clicking Wow.exe and going to the properties. In the compatibility tab there will be an option to disable desktop composition. If you're using the 64-bit client, you can still manually disable desktop composition in your visual preferences.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

_____________________
Chassi: Corsair 600T Vit || MB: Asus P8Z68V-Pro ||16GB 1600Mhz Veng
Gpu:Asus GTX680 DirectCU II Top || Cpu: i7 2600K @4.2 med Corisar H80 || PSU: Corsair HX750w

Permalänk
Medlem

Det med tabba funkar ett tag men blir svart sen igen så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

_____________________
Chassi: Corsair 600T Vit || MB: Asus P8Z68V-Pro ||16GB 1600Mhz Veng
Gpu:Asus GTX680 DirectCU II Top || Cpu: i7 2600K @4.2 med Corisar H80 || PSU: Corsair HX750w

Permalänk

Detta händer i alla spel jag lirar,
Bara att alt-taba tills det fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caimsan:

Eller testa ngt jag googla fram.

The issue often stems from desktop composition, as far as I know. I used to experience this issue back in Cataclysm when I needed fullscreen mode for Crossfire to function properly.

I assume you're using Windows Vista or Windows 7? If you are, the easiest workaround is to disable the Aero interface while in fullscreen mode. If you're using the 32-bit executable, you can do this simply by right-clicking Wow.exe and going to the properties. In the compatibility tab there will be an option to disable desktop composition. If you're using the 64-bit client, you can still manually disable desktop composition in your visual preferences.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta lät intressant, glömde ju säga; jag kör win7 och 64bit client då.

Det understruka där, hur gör jag det exakt? har försökt nu men hittar inte.

Permalänk
Medlem

Om du vill köra dubbla skärmar och faktiskt använda den andra medans du spelar på den ena är windowed fullscreen the way to go ändå. Annars kommer väl wow tabbas ner varje gång du ger fokus på något på den andra skärmen.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Om du vill köra dubbla skärmar och faktiskt använda den andra medans du spelar på den ena är windowed fullscreen the way to go ändå. Annars kommer väl wow tabbas ner varje gång du ger fokus på något på den andra skärmen.

Jo jag vet att jag inte kan dra musen till andra skärmen i fullscreen mode, men det räcker att jag kan se saker på den

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera nu.

Visade sig att "windows aero" var problemet. Som sagt så updaterade jag windows igår och då aktiverade det "aero".
När jag satte det till "windows basic" igen så fungerade det.

Tack för hjälpen grabbar.