Updaterade Windows. Fick strömavbrott!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Updaterade Windows. Fick strömavbrott!!

Hejsan! Jag har ett litet problem. Jag har formaterat min dator. Allt funkade fint fint. Sen så ville Windows att jag skulle uppdatera. Så jag stängde av datorn och lät den uppdatera. Men mitt i allt så blir det strömavbrott... När strömmen kommer tbx så kommer den inte in i Windows. Står bara att jag ska sätta in skivan/usb och reparera, mdn det finkar inte heller. Så jag testade att formatera. Den hittar allt i boot menyn men när jag kommer in till installations rutan så hittar den inge att boota ifrån. Så här sitter jag och vet inte vad jag ska ta mig till.

Med vänlig hälsning, Marcus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Hur har du ens lyckats formatera en disk som du inte ens kan hitta? Exakt vad har du gjort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Macr0z:

Hejsan! Jag har ett litet problem. Jag har formaterat min dator. Allt funkade fint fint. Sen så ville Windows att jag skulle uppdatera. Så jag stängde av datorn och lät den uppdatera. Men mitt i allt så blir det strömavbrott... När strömmen kommer tbx så kommer den inte in i Windows. Står bara att jag ska sätta in skivan/usb och reparera, mdn det finkar inte heller. Så jag testade att formatera. Den hittar allt i boot menyn men när jag kommer in till installations rutan så hittar den inge att boota ifrån. Så här sitter jag och vet inte vad jag ska ta mig till.

Med vänlig hälsning, Marcus

Menar du att installationsprogrammet inte hittar nån hårddisk att installera windows på?
förstår inte riktigt, du kommer nån instalationsruta alltså måste du redan ha bootat

Sen ska du inte formatera några diskar i förväg, blir nästan garanterat problem då, det sköter Windows installationsprogram om.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.