Permalänk

TRASIG DATOR HJÄLP :/

Hej! Jag har en som jag har byggt ihop Själv med dessa specifikationer:
Gigabyte gtx 660 2x sli
i5 2400
Xfx 550w
Ett Msi inet edition modekort med socket 1155
10 gigabyte ram 1333mhz elite
Problemet är att dator som jag har haft har slutat fungera. Jag satt och spelade som vanligt då datorn stängde av sig och började loopa. Provade ta ut batteriet på modekortet och köra utan grafikkort men med samma resultat då datorn stängs av och sedan börjar loopa. Har provat använda den intrigerade grafiken också weird

Permalänk
Medlem

genialt att köra 2 kort i SLI på 550W måste jag bara säga. när du provade IGP; tog du då bort dom båda grafikkorten från moderkort och PSU?
btw så är det kul att du har 10 gig ram? hur f*n fick du 10 gig?

Permalänk
Medlem

lite klent nätagg för sli??
qaaka? han har säkert 8+8+2 eller nåt..

Permalänk
Inaktiv

oj 550w för en SLI brygga! Jag har 600w endast för ett 660 ti

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-660/...

Där står det längst ner att rek. är 450 w för en

***Det kan ju faktist vara dom där 10gb som spökar. Vart har du fått tag i dom?

Permalänk

Till att börja med hur gammal är den...? Vem har gett dig rådet att använda ett 550w agg till sli, eller var det du som trodde att det skulle hålla i x antal år/månader, men hur fan kan man ha 10gig ram!?!?! 0_o eller är det det senaste från Taiwan?

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk

Mitt nätaggregat kanske ett halv år. och grafik korten har varit med det i en månad ungefär.
Jag kan ha 10 gig i ram eftersom jag har två ram minnen på fyra gig och ett på två gig.
Jag tror inte ram minerna spökar för att jag har haft dom ganska länge. Jag har fått dom första två från Kjell och company och det tredje på två gig från en hp dator

Permalänk
Permalänk
Medlem

Testat att ta bort ditt minne på 2 gb?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Ja man klarar sig med 550w men inte med ett 550w nätaggregat

Permalänk
Avstängd

550w för 560ti SLI ? Hur får du ens maskin igång Köpte min nuvarande 850w då min HX650w inte räckte då jag hade 560ti SLI

Edit: De va tydligen 660 du hade, Läste 560ti SLI först och var förvånad

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Nej ska prova tackar alla hjälpsamma människor för svar!

Permalänk

Lol vet inte 660 är ju kanske lite mera elektriskt snåla. Trodde dt skulle räcka med 550 w nätaggregat

Permalänk
Medlem

Ta det lite lugnt nu. Ett XFX 550W borde inte ha några som helst problem med GTX 660 Sli. Enligt Sweclockers test så drar hela deras system med två GTX 660 och en överklockad sexkärnig i7 3960X 416W under belastning. Detta värdet är även mätt vid väggen så man får räkna in effektiviteten på deras nätaggregat, ca 90%, så deras system drar alltså ca 375W från nätaggregatet.

TS nätaggregat är inte heller något skräp, det är ett kvalitetsbygge från Seasonic som har fått mycket bra recensioner. Agget klarar 44A på 12V linan vilket ger 528W enbart på 12V. Det ger en buffert på ca 150W om allt dras från 12V linan.
Jag antar att nätaggregatet är det här XFX 550W Core Edition

Det är ju såklart fortfarande möjligt att det har blivit något fel på nätaggregatet men det ska inte ha några problem att driva TS system.

Till TS
Du kan börja med att testa grafikkortet en i taget och se om det fungerar då. Testa även med ett annat nätaggregat om du har möjlighet till det.

edit.
Såg just inlägget om minnena, testa dem ett i taget och se ifall det fungerar.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Ok tack för värdefull information Thompson

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thompson:

Ta det lite lugnt nu............

Kunde inte ha skrivit det bättre själv! Bra info för TS om vad han ska göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Ta det lite lugnt nu. Ett XFX 550W borde inte ha några som helst problem med GTX 660 Sli. Enligt Sweclockers test så drar hela deras system med två GTX 660 och en överklockad sexkärnig i7 3960X 416W vid under belastning. Detta värdet är även mätt vid väggen så man får räkna in effektiviteten på deras nätaggregat, ca 90%, så deras system drar alltså ca 375W från nätaggregatet.

TS nätaggregat är inte heller något skräp, det är ett kvalitetsbygge från Seasonic som har fått mycket bra recensioner. Agget klarar 44A på 12V linan vilket ger 528W enbart på 12V. Det ger en buffert på ca 150W om allt dras från 12V linan.
Jag antar att nätaggregatet är det här XFX 550W Core Edition

Det är ju såklart fortfarande möjligt att det har blivit något fel på nätaggregatet men det ska inte ha några problem att driva TS system.

Till TS
Du kan börja med att testa grafikkortet en i taget och se om det fungerar då. Testa även med ett annat nätaggregat om du har möjlighet till det.

Håller med thompson! Bör inte vara några problem utan överklocknig, men kan ju som sagt ha blivit något galet med det ändå

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk

Tack så Himla mycket för era svar ska prova allt imorgon då jag är ganska trött just nu.

Permalänk

Tack hittade lösningen

Tack så himla jävla mycket det var det där hp ram minnet som satt och spökade. Är så glad nu!!! Ni vet inte hur mycket det är gör för en när man känner sig nere pågrund av att man har knullat up sin dator ni borde nästan få betalt för det ni gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Tack så himla jävla mycket det var det där hp ram minnet som satt och spökade. Är så glad nu!!! Ni vet inte hur mycket det är gör för en när man känner sig nere pågrund av att man har knullat up sin dator ni borde nästan få betalt för det ni gör.

nästa gång du har pengar över och vill uppgradera datorn tipsar jag dig uppgradera ditt nätagg. Det du gör nu är som att cykla utan hjälm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Repair:

nästa gång du har pengar över och vill uppgradera datorn tipsar jag dig uppgradera ditt nätagg. Det du gör nu är som att cykla utan hjälm

Vilket vi konstaterat att han inte gör.
Läs gärna thompson:s inlägg.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raramakelbol:

Tack så himla jävla mycket det var det där hp ram minnet som satt och spökade. Är så glad nu!!! Ni vet inte hur mycket det är gör för en när man känner sig nere pågrund av att man har knullat up sin dator ni borde nästan få betalt för det ni gör.

jag skickar en räkning! det blir OB också

*