Behöver en billig uppgradering från 560 ti SLI

Permalänk
Medlem

Behöver en billig uppgradering från 560 ti SLI

Hej, som rubriken löd.. Ett grafikkort runt 1500-2000kr som iaf kan tillåta mig att köra BF4/panzar på lite bättre inställningar. (just nu medium 1920x1080 runt 35-50 fps) vilket inte funkar för mig alls.

har kollat runt själv såklart, men hittar inga bra jämförelser eller data som bevisar att det skulle bli en fps skillnad värt att betala för då det kommer bli ett midrange kort för dom få pengarna jag vill spendera.

Permalänk
Medlem

du får sälja korten och lägga dom pengarna till dina resterande 1.5-2k. 560ti är ju pinsamt dåliga imo, inte ens värt att betala elräkningen när man använder dom.
du kan få ett gtx 760 som presterar väldigt bra price to performance mässigt. räcker inte det kan du bara trycka in ett till o köra SLI. tillsammans kommer dom upp ungefär till gtx 780 eller gtx titans nivå (utan det höga grafikminnet ofc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

du får sälja korten och lägga dom pengarna till dina resterande 1.5-2k. 560ti är ju pinsamt dåliga imo, inte ens värt att betala elräkningen när man använder dom.
du kan få ett gtx 760 som presterar väldigt bra price to performance mässigt. räcker inte det kan du bara trycka in ett till o köra SLI. tillsammans kommer dom upp ungefär till gtx 780 eller gtx titans nivå (utan det höga grafikminnet ofc)

Jag ger nog bort dom i bästa fall. Och ja, det är som sagt din åsikt.

edit: Hittade den här och vart lite nyfiken: http://www.komplett.se/sapphire-radeon-r9-270x-4gb-gddr5/7986... men återigen så hittar jag inte fps jämförelser i populära spel utan endast hårdvaruinformation..

edit2: Kollade upp 760, det låg på 2199kr vilket jag tycker är rimligt. Men blir det någon väsentlig prestanda skillnad?

Permalänk
Medlem

Ja det är ju ditt val
Alltså ja, dina kort tillsammans har väl ~700 cuda. ett 760 har ~1250. Jag tror nog du kommer bli glatt överraskad över hur bra de billigare korten är i 1080, absolut prisvärda!

Edit: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-270X-vs-GeForce-GTX-760
De verkar prestera ganska jämbördigt i alla fall ^__^

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Ja det är ju ditt val
Alltså ja, dina kort tillsammans har väl ~700 cuda. ett 760 har ~1250. Jag tror nog du kommer bli glatt överraskad över hur bra de billigare korten är i 1080, absolut prisvärda!

Edit: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-270X-vs-GeForce-GTX-760
De verkar prestera ganska jämbördigt i alla fall ^__^

får köra ole dole doff, tackar

Permalänk

Ett bättre gb 7970 går på 1200-1700kr och prestera lite bättre en r9 280.
I vissa fal. Efter som det är samma krets typ/identiska. Det hade jag kört på iaf.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )