Slå ihop kataloger från olika diskar till en?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Slå ihop kataloger från olika diskar till en?

Hej,

Jag skulle behöva slå ihop 2 kataloger från 2 olika diskar till 1 katalog och sen dela den på nätverket.

Libraries som kom in Windows 7 verkar kunnat göra något liknande men man har gömt undan funktionen i Windows 8.1 så frågan är om det verkligen är en hållbar lösning i längden?

Jag känner till att man kan raida flera diskar men det verkar involvera en hel del jobb. Att sätta upp det hade jag dock inte sätt som något problem men om något strular sen, ex raid kontrollern så måste man se till att få tag på en exakt likadan raidkontroller för att kunna få ut innehållet.

CPU : Intel Core i7 2600K Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 Grafikkort : MSI Geforce GTX 970 Gaming 4GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V Chassi : Fractal Design Define r3 Nätdel : Corsair 650W ModulärtOS disk : Intel 530 240 GB SSD Övriga diskar : 2x WD Red 2 TB, 2x WD Green, 1x WD 750 GB, 1x WD 500 GB Optisk enhet : Optiarc AD-7280S SATA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Biblioteket finns kvar i Windows 8. Du kan komma dit på två sätt.

1. Skriv "Libraries" i körfältet i Windows Explorer
2. Skriv "Libraries" i sök (Windows+S)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2011

Filezilla har den funktionen har jag för mig, att man kan mappa upp en FTP-mapp mot flera fysiska mappar på disk. Dock så är du förstås begränsad till att använda FTP.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Det korta svaret verkar vara "det går inte".
Här diskuteras att använda DFS: http://superuser.com/questions/210408/how-to-expose-2-folders...
Jag satt och funderade på att montera in den ena disken på den andra, men njae... det blir ju inte bra.
Det närmaste verkar vara detta: http://schinagl.priv.at/nt/hardlinkshellext/hardlinkshellext....
Men nä, det blir inte klockrent.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T