Vattenkylning till Titan i SLI - Köpråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

Vattenkylning till Titan i SLI - Köpråd

Är ganska ny på att bygga egna vattenkylningssystem till datorn så vänder mig såklart hit för hjälp och köpråd

Har två titaner som är tänk att vattenkylas.
Jag har än så länge plockat ihop följande:

EK-CoolStream RAD XTC (420)
EK-D5 X-RES 140 CSQ Acetal
EK-FC Titan XXL Edition incl. Backplate

Första frågan är om 420 raditorn är tillräcklig för att kyla två titaner. Endast grafikkorten som ska kylas, ingen CPU eller annat.

Sedan är pumpen nåt som kallas "Combo reservoarer" - jag tolkar detta som att det är ett kombinerat paket av både pump och topp. Stämmer det?
Är i så fall denna combo reservoar tillräcklig för mitt ändamål?

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2013

Vad jag kan se så ingår inte pumpen utan det är en pump top/reservoar combo för en D5 pump som du måste köpa separat.

Aerocool Xpredator X1 l Gigabyte GA-970A-D3 l Fractal Design Integra R2 650W l AMD FX-6100@4,2Ghz med egentillverkat vattenblock l Corsair Vengeance DDR3 1600MHZ 2x4GB CL9 l MSI RADEON R9 285 GAMING 3G l SSD OCZ ARC 100 120GB, 240GB | Seagate Barracuda 500GB l Samsung DVD brännare l 6st 120mm och 2st 140mm fläktar l

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

Hmm, verkar vara ont om D5-pumpar i Sverige just nu. Inga som kan bekräfta när de får i lager igen.

Om vi istället byter till detta då?

http://www.inet.se/produkt/5331108/ek-ddc-x-res-140-csq-aceta...
http://www.inet.se/produkt/5322236/pump-laing-ddc-12v-ddc-3-2...

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Sep 2007

Finns både D5 och VPP655 (Samma pump, olika modellnamn) på coolerkit.se

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |