Vattenkylning till Titan i SLI - Köpråd

Permalänk
Medlem

Vattenkylning till Titan i SLI - Köpråd

Är ganska ny på att bygga egna vattenkylningssystem till datorn så vänder mig såklart hit för hjälp och köpråd

Har två titaner som är tänk att vattenkylas.
Jag har än så länge plockat ihop följande:

EK-CoolStream RAD XTC (420)
EK-D5 X-RES 140 CSQ Acetal
EK-FC Titan XXL Edition incl. Backplate

Första frågan är om 420 raditorn är tillräcklig för att kyla två titaner. Endast grafikkorten som ska kylas, ingen CPU eller annat.

Sedan är pumpen nåt som kallas "Combo reservoarer" - jag tolkar detta som att det är ett kombinerat paket av både pump och topp. Stämmer det?
Är i så fall denna combo reservoar tillräcklig för mitt ändamål?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så ingår inte pumpen utan det är en pump top/reservoar combo för en D5 pump som du måste köpa separat.

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar vara ont om D5-pumpar i Sverige just nu. Inga som kan bekräfta när de får i lager igen.

Om vi istället byter till detta då?

http://www.inet.se/produkt/5331108/ek-ddc-x-res-140-csq-aceta...
http://www.inet.se/produkt/5322236/pump-laing-ddc-12v-ddc-3-2...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Finns både D5 och VPP655 (Samma pump, olika modellnamn) på coolerkit.se

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |