Permalänk
Medlem

datorn startar inte.

Tjena sweclockers!
Nu är det så att jag har byggt ihop en dator men när jag skulle starta den började alla fläktar snurra men efter ca 10sek la datorn av och den går inte starta.
Det finns inget livstäcken bara en grön lampa som indikerar att den är på standby.
Jag änvände ESD-armband.
länk till delarna: https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13412...

Permalänk
Medlem

Kolla så alla sladdar sitter i som de ska, och du har väl inte glömt disanster under moderkortet?

Mvh

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av mouwser:

Tjena sweclockers!
Nu är det så att jag har byggt ihop en dator men när jag skulle starta den började alla fläktar snurra men efter ca 10sek la datorn av och den går inte starta.
Det finns inget livstäcken bara en grön lampa som indikerar att den är på standby.
Jag änvände ESD-armband.
länk till delarna: https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13412...

Sitter alla kablar rätt?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

jag har dubbelkollat och alla kablar sitter rätt. Distanserna är också i.

Permalänk

Böjde du några pins eller förstörde något under tiden du byggde?:( Prova ta ut ram minnerna och bara ha ett i. prova utan grafikkort och bara använda den intrigerande grafiken.

Permalänk

Reseta cmos och prova med en annan processor? Skulle gissa på att det är fel på modekortet och det borde gå på garatin om du inte förstörde något.

Permalänk
Medlem

jag böjde inga pins när jag byggde. jag har prövat med allt du säger förutom annan processor för det har jag ingen annan med den socketen.
Ska ringa och se om de kan fixa det på komplett.