Permalänk
Medlem

Datorn fryser

Hej! Jag har ett ganska allvarligt problem och inte minst väldigt frustrerande problem.
Min dator fryser upp helt och hållet ibland, den har börjat göra det oftare och oftare. Allt fryser, ljudet stängs av, det blir helt knäpptyst och hela skärmen fryser. Muspekaren fungerar inte, CTRL+ALT+DELETE fungerar inte. Jag har kollat efter virus med två olika antivirus system, Malwarebytes Anti-Malware och Avast!Anti-virus. Jag hittade någon infekterad fil men den togs bort men datorn håller fortfarande på likadant.
Man skulle kunna tänka sig att den blir överhettad men har väldigt svårt att tro det eftersom min dator är rätt så schysst och det händer när man sitter vid skrivbordet och inte har några program öppna förutom kanske Skype och Spotify. Det händer alltså nästan när som helst, lite då och då. Datorn börjar inte låta eller något heller utan den är lika tyst som den alltid är. Det fixar sig självt genom att reboota datorn men det börjar bli lite irriterande då det händer åtminstone en gång i veckan, om inte mer. Jag har även prövat och känna och datorn är inte varm eller något sånt heller.

Ni ska väl också få en liten beskrivning av min dator:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 Enterprise N, senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5-3570k CPU @ 3.40 GHz
Processorkylare: Inte säker men förmodligen Intel Standard, kan höra med min polar som faktiskt byggde datorn.
Moderkort: ASUS P8Z77-V LX2 - ATX / Z77
Minne: x2 Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
Grafikkort: EVGA GeForce GTX 660 Ti 2GB Superclocked
Hårddisk: Hitachi 500GB Deskstar 7K1000.C (7200RPM)
Nätaggregat: Corsair PowerSupply (PSU) CX500 500W 80+ Bronze
Övrig kylning: Ingen aning.
Övriga komponenter: SSD: INTEL - SSD 335 SERIES 180GB 9.5MM 20NM
Temperaturer: 82C Processor med full belastning, ingen aning inuti lådan.