Datorn får bluescreen efter en stunds spelande

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Datorn får bluescreen efter en stunds spelande

Hejsan

Sitter med en gammal trotjänare som består av GTS 8800 512, Athlon x2 6000 och lirar lite wow då följande händer;
datorn stänger ned sig själv och det blir bluescreen, varpå jag får följande felmeddelande:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF96000646D15
BCP3: FFFFF880059DE110
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\011914-23343-01.dmp
C:\Users\filipsdator\AppData\Local\Temp\WER-46156-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Någon som kan tyda detta?
Har kollat temps i speedfan och de är inte alltför höga. 65 grader load på GPU, ungefär samma på CPU...

Någon kunnig?
Mvh Filip

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Vi behöver mer info om dina komponenter och konfiguration. Särskilt minnerna. Kan vara för hög belastning på minnerna, kör du mycket i bakgrunden? När började detta inträffa? Gjorde du något särskilt innan detta inträffade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av cy1on:

Vi behöver mer info om dina komponenter och konfiguration. Särskilt minnerna. Kan vara för hög belastning på minnerna, kör du mycket i bakgrunden? När började detta inträffa? Gjorde du något särskilt innan detta inträffade?

Jag kör ingenting i bakgrunden när jag lirar WoW förutom enhetshanteraren och ibland google chrome med någon tab eller två.
Detta började inträffa nyss och händer när jag tabbar ur spelet eller stänger ner spelet (dvs klickar på avsluta i menyn inne i spelet).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av f1ll:

Jag kör ingenting i bakgrunden när jag lirar WoW förutom enhetshanteraren och ibland google chrome med någon tab eller två.
Detta började inträffa nyss och händer när jag tabbar ur spelet eller stänger ner spelet (dvs klickar på avsluta i menyn inne i spelet).

Aha, ok. Du har inte jätte ny dator vad jag kan förstå. 4GB i minne borde räcka dock. Google Chrome kan ta jäkligt mycket ibland. Är inte riktigt säker på hur mycket WoW tar.

Kan du checka belastningen i aktivitetshanteraren och ge oss lite printscreens hur det ser ut där. Då har jag nog tillräckligt med info för att bedömma vad felet kan vara.