Permalänk
Medlem

Får ingen bild på skärmen

Är inte så jävla kunnig med datorer dåva.. men ändå skulle jag in i datorn och pilla. Det misstag jag gjorde va att, när datorn var avstängd så hade jag mina vanliga ram som jag brukar ha, men jag körde in ett random jävla ram, ett till kort typ och då lät datorn som fan och jag fick ingen bild(har förstått hur korkad jag är) Men, nu har jag tagit bort skiten men jag får ingen bild och det är inte kablarna, det jag undrar nu är vad jag ska köpa för nytt, om det är moderkortet eller nya ram minnen jag borde köpa? Hoppas någon förstår och kan hjälpa mig tack

Permalänk
Medlem

Testa först några saker.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Tex ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så att du slipper vänta i en hel evighet. Några var även tvungen att ta bort andra saker men det varierade mellan olika fel.Om det gick bra går du efteråt in i bios, ställ in det du känner igen och sparar.

Gällande kablar och delar som kanske glappar osv så räcker det inte att bara kolla och känna. Du måste ta loss allt dina händer/armar varit i närheten av. Kolla om du ser skador, fel osv innan du sätter tillbaka dom. Finns många fall då det efteråt funkat trots att vi inte hittade något.

Glöm inte kollar kablarna utanför chassit. Tex upptäckte jag att andra änden av skärmkabeln/adaptern hade lossnat.

Permalänk

Du kanske råkade slå till grafikkortet då du la in nya ram.

Kolla så alla kablar sitter i datorn, kolla så att ram-minnena sitter RÄTT i.
Funkar det inte ändå, ta ut minnet som du la in sist här och pröva igen.

Är nog inget som är trasigt.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.