Problem med mitt GTX580

Permalänk
Medlem

Problem med mitt GTX580

Hej!

Det började med att jag installerade senaste drivrutiner 332.21.. Installationen hängde sig och jag fick köra om den... allt funkade ett tag.. tills Battlefield 4 hängde sig och jag började få TDR problem.. "windows kernel mode driver stopped responding nvidia" var 15e sekund typ.. efter att ha fifflat ett tag och testat andra drivrutiner men tillslut installerat 332.21 igen och ändrat power management mode till prefer maximum performance så fungerar allt som vanligt igen, inte fått TDR på över en vecka nu.

Men ett nytt problem har uppstått sen jag fick drivrutinerna att funka.. när jag spelar Battlefield 4 så får jag fps drops på en halv sekund då och då. alltså det låser sig i en halv till en sekund för att sedan börja flyta igen.. detta händer även om jag kör på LOW inställningar och har 80-120 fps.. kollar jag i MSI afterburner så ligger GPU temp på 58 grader konstant just nu.. kör med 85% fläkt för att se om det skulle hjälpa.. annars ligger den på runt 68 grader med autofläkt.. Detta är alltså under tiden jag spelar Battlefield 4. Kollar jag MSI afterburner ser jag också att GPU usage går ner från cirka 100% till 7-15% under dessa fps drops i Battlefield 4.

Hade inte detta problemet för en månad sen, då både BF3 och BF4 flöt på bra.. Någon som har erfarenhet eller vet något om detta problemet?
Har inte överklockat det.

MVH Markus