Skärmen dör och alla tre keyboard LEDs börjar lysa

Permalänk
Medlem

Skärmen dör och alla tre keyboard LEDs börjar lysa

Hej!

Från ingenstans har min dator börjat krångla lite. Helt plötsligt kan båda mina skärmar dö samtidigt som mitt tangentbord sätter igång alla sina tre LED-lampor.
Enda ledtråden jag lyckats luska fram är att tangentbordet startar alla tre LEDs. Har dock ingen aning vad det kan betyda.

Datorn i sig verkar inte dö helt. Jag har varit på skype en gång när det hänt och jag kunde fortfarande höra folk prata men de kunde inte höra mig tydligen (jag har ett G35 headset så mic/ljud har inte olika ingångar).

Nästa gång det händer ska jag bara låta burken stå när skärmarna blir svarta och se vad som händer och om jag kan få reda på om något annat funkar.

EDIT: Efter undersökning verkar det nog bero på överhettning. Trodde att det hade hänt i idle också men kan ha misstagit mig. Prövade precis att spela ett dota-game mot bottar och grafikkortet ligger på 79 grader efter 20 minuter. Det låter lite väl högt, inte sant?

Mitt grafikkort är ett Nvidia 560 GTX Ti. Det borde utan problem klara av Dota 2 och har gjort det innan.