Krångligt Datorproblem! (Datorn stänger av sig, vid vissa tillfällen)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Krångligt Datorproblem! (Datorn stänger av sig, vid vissa tillfällen)

Hejsan!
Jag har länge vetat att det är något som inte funkar okej i min dator, då den vid vissa tillfällen stänger av sig själv för att sedan starta upp igen. Har alltid bara valt att starta upp datorn normalt då detta bara händer när jag spelar vissa spel och vid speciella tillfällen. (Dota2, World of Warcraft, Command and Conquerer General (gammalt spel) och WC3 är några som jag har problem i. Jag har istället bara valt att spela något annat spel så jag har inte direkt blivit lidande av omstarterna. Men har på senare tid börjat spela mycket Dota2 och problemet börjar nu gå mig på nerverna.

Omstarterna kommer alltid vid speciella tillfällen i alla spelen. I dota2 så stänger datorn av sig precis efter att Valve har spelat färdigt sitt intro. Startar jag sedan upp datorn igen så kan jag komma förbi loading screenen, men jag kan inte tabba ur för då är det väldigt vanligt att datorn startar om sig igen. Något skumt är även att Datorn stänger aldrig av sig när jag är inne i spelet och spelar. Utan ENDAST när jag sitter i menyn, loading screenen (valves intro) eller tabbar ut.
I World of Warcraft så hade jag samma problem fast endast när jag döda bossen Lich King i Instancen ICC. När bossen var död så spelades det ett filmklipp efter och varje gång precis innan filmklippet skulle spelas upp så stängdes datorn av och startade igen. Annars var det sällan annars i WoW.
I Command and Conquerer så kan jag inte spela alls då datorn stänger av sig efter ungefär 1minut i spelet. Och startar sedan upp.

Datorn klarar flera andra spel utmärkt såsom Heroes of Newearth, CS-GO, CoD Mw2 och flera andra. Det är verkligen inga kraftfulla spel så jag tycker burken borde klara spelen även om den har några år på golvet så att säga.

Info om hårdvara
Intel i7 920 2.67 GHz
6GB Ram minne
Nvidia Gtx 275
Moderkort P6t Deluxe v2
Vet inte vad det sitter för Nättagg i förtillfället, men datorn är ett paket från dustinhome så det borde vara anpassat till ovanstående komponenter.

Jag har inte en aning om vad det kan vara för problem och har inte orkat sitta och söka efter trådar lat som jag är så jag frågar er om hjälp på Sweclockers.
MVH !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Kan även tillägga att varje gång som datorn stänger av / startar om så bryter jag internet uppkopplingen för alla som är hemma vilket också verkar väldigt skumt.