Låg max volym i Win 8.1! Hur höja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Låg max volym i Win 8.1! Hur höja?

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.
Vill kunna maxa volymen så att hörlurarna sprängs.

Hur fixar jag det?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av 997GTS:

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.

Hur fixar jag det?

Vad är det för hörlurar och vad är det du kopplat in dom i?

///M4

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av 997GTS:

Hur fixar jag det?

Nej det vill du inte.

Bortsett från det så kolla i drivern och allra bäst är ju att använda en hörlursförstärkare.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Har hänt för mig att volymen sänks när man kopplar in vissa USB-enheter. För att ta bort denna funktion går man in på Kontrollpanelen -> Ljud -> Fliken Kommunikation -> Markera "Gör ingenting".

Om det löser ditt problem vet jag inte men det är väl värt ett försök.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av 997GTS:

Hur fixar jag det?

Vad för hörlurar /högtalare använder du?
Låter som att ditt ljudkort inte orkar driva dem pga för hög impedans

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av 997GTS:

Hur fixar jag det?

Testar med andra ljuddrivisar?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Hjälpte inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Alllt är uppdaterat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av 997GTS:

Alllt är uppdaterat.

Har du kunnat spela högre på samma dator förut?

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N 59º / E 017º
Registrerad
Jun 2008

Jag lider av detta också, skulle vara tacksam för tips. Har kopplat via den optiska utgången på moderkortet till min förstärkare. Och det är mycket lägre än förut!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2012

Gå in på playback devices i ljudinställningarna, högerklicka på den "playback device" ni använder, inställningar, enhancements (minns inte vad det blir på svenska då jag har OS på engelska) så finns loudness equilization eller något liknande. Det tar bort alla frekvenser det mänskliga örat inte kan höra och ljudet blir högre.

Freddie

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 2500k 3.3ghz @ 4.5ghz + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 660 OC SLI - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Gigabyte Z68XP-UD3 - RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 8.1 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Jag hade samma problem då jag var dum nog att ge 8.1 en chans.

Gick tillbaka till Linux/Win7 igen och TADA! Full volym igen!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av FreddieT:

Gå in på playback devices i ljudinställningarna, högerklicka på den "playback device" ni använder, inställningar, enhancements (minns inte vad det blir på svenska då jag har OS på engelska) så finns loudness equilization eller något liknande. Det tar bort alla frekvenser det mänskliga örat inte kan höra och ljudet blir högre.

Freddie

Du är grym! Det blev högre!

Bockade i Inaktivera alla förbättringar.

Trädvy Permalänk
Webbutvecklare
Moderator
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002
Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

www.sweclockers.com/forum/regler#3

* Sammanfogat flera trådar om samma ämne *

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N 59º / E 017º
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Allexz:

Jag hade samma problem då jag var dum nog att ge 8.1 en chans.

Gick tillbaka till Linux/Win7 igen och TADA! Full volym igen!

Det verkar vara den bästa lösningen på många problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Kan rekommendera denna för att få bättre (och högre) ljud för både musik och spel:
http://se.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-omni-sur...

Dator: DAN Cases A4-SFX * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * MSI Radeon RX 480 Gaming X 8GB * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: BenQ XL2720T