GTX 780 Ti dålig prestanda i GTA IV/Planetside 2

Permalänk
Inaktiv

GTX 780 Ti dålig prestanda i GTA IV/Planetside 2

Tjena!
Har nyss köpt/installerat ett 780 ti (msi standard design) och nu när jag kör mitt favoritspel (GTA IV ) så kan jag inte vrida upp grafiken (den ställs tillbaka efter 1sec) ,får ca 55fps på lägsta.
Har testat alla patcherna och har de nya drivrutinerna...
Just detta spela vet jag är roligt och längtat efter att maxa det, vad är felet?

EDIT:

Testade nyss Planetside 2 får "bara" ca 60fps...

Permalänk
Hedersmedlem

Ominstallerat drivisarna samt spelet? Detta spel är inte det bästa av portningar så förvänta dig inga under.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Tjena!
Har nyss köpt/installerat ett 780 ti (msi standard design) och nu när jag kör mitt favoritspel (GTA IV ) så kan jag inte vrida upp grafiken (den ställs tillbaka efter 1sec) ,får ca 55fps på lägsta.
Har testat alla patcherna och har de nya drivrutinerna...
Just detta spela vet jag är roligt och längtat efter att maxa det, vad är felet?

Om du kör Steam, höger klicka på spelet, egenskaper, ange startalternativ sen lägg in -norestrictions , återkom med citat om det fungerar.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

GTA IV är inte direkt bra optimerat.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Inaktiv

Vet att det inte alls är bra optimerat, men 55 fps på lägsta med 780ti och en 4770k...

Permalänk
Skrivet av TorWallin:

Tjena!
Har nyss köpt/installerat ett 780 ti (msi standard design) och nu när jag kör mitt favoritspel (GTA IV ) så kan jag inte vrida upp grafiken (den ställs tillbaka efter 1sec) ,får ca 55fps på lägsta.
Har testat alla patcherna och har de nya drivrutinerna...
Just detta spela vet jag är roligt och längtat efter att maxa det, vad är felet?

EDIT:

Testade nyss Planetside 2 får "bara" ca 60fps...

Planetside 2 har så kallad 'Frame Rate Smoothing' vilket är lik V-Sync fast utan input lag testa att avaktivera den. Skulle nog gissa på att det är drivrutinerna som är boven.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 5800X3D | AMD Radeon RX 7900 XT | Corsair Vengeance 32GB 3200MHz | BeQuiet Straight Power 11 1200W Platinum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trenixen:

Om du kör Steam, höger klicka på spelet, egenskaper, ange startalternativ sen lägg in -norestrictions , återkom med citat om det fungerar.

Köpte skivan,inte på steam.

Men jag lade till en commandline och då fungerade det lite bättre...

Permalänk
Inaktiv

Skulle det kunna bero på moderkortet? Asrock z87 pro 3.
Tittade i GPU-Z och där stämmer allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Vet att det inte alls är bra optimerat, men 55 fps på lägsta med 780ti och en 4770k...

det är inte direkt optimerat efter nyare hårdvara, jag drog runt Gta4 mer högre fps på E8200 / gt8800 änn med 965 / 6970, det senare då OC

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Du ska inte behöva överklocka tror jag, men har du testat? (CPU dvs)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xGreenRed:

Du ska inte behöva överklocka tror jag, men har du testat? (CPU dvs)

Det ska väl inte behövas när jag kör en i7 4770k?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TorWallin:

Det ska väl inte behövas när jag kör en i7 4770k?

Skickades från m.sweclockers.com

Med eller utan HT påslaget?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Med eller utan HT påslaget?

Med HT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TorWallin:

Hur ser det ut utan då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har för mig att det finns något som hindrar den att ancvänd allt memory på gpun
Kolla i inställnigar hur mycket gta låter dig använda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk

om du installerade Steam versionen avinstallera den och sedan tanka ner den från deras sida, mågna haft samma fel och det rättade till det

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Klocka CPUn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Hur ser det ut utan då?

Tänkte först kolla så det inte är kortet...
Körde Unigine Valley
Det såg ut så här

FPS 62.5
Score 2616

Min FPS 29.8
Max FPS 119.1

Direct3D11
1920x1080 8xAA helskärm
Extreme HD

Tror du man får ett "bra" resultat om man kör demo versionen av fire strike?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TorWallin:

Tänkte först kolla så det inte är kortet...
Körde Unigine Valley
Det såg ut så här

FPS 62.5
Score 2616

Min FPS 29.8
Max FPS 119.1

Direct3D11
1920x1080 8xAA helskärm
Extreme HD

Tror du man får ett "bra" resultat om man kör demo versionen av fire strike?

Med de resultat du fick i Valley så borde du kunna få ett ok resultat i Firestrike ja.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Med de resultat du fick i Valley så borde du kunna få ett ok resultat i Firestrike ja.

Jag tänkte eftersom jag har Demo versionen så jag kan inte köra i 1080p.
Eller kopenseras det i poängen med Fps:en man får?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TorWallin:

Jag tänkte eftersom jag har Demo versionen så jag kan inte köra i 1080p.
Eller kopenseras det i poängen med Fps:en man får?

Denna gratisversion är inte demo då denna bench körs i den upplösning som den har alltså 720 eller vad det nu är. Detta är den normala benchen man kör.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Denna gratisversion är inte demo då denna bench körs i den upplösning som den har alltså 720 eller vad det nu är. Detta är den normala benchen man kör.

http://www.3dmark.com/3dm11/7856520?

Är detta ok?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TorWallin:

Det känns lite lågt i mina ögon, men det kan också bero på att många (läs de flesta) som kör detta test inte har sina maskiner oklockade.
Det är ju lite av poängen med att köra dessa benchmarks att klocka sk.ten ur dem för bästa resultat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)