Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Dator vill inte gå i viloläge

Jo, nu är det så att min dator inte vill gå i viloläge. Som tileln säger.

Jag testade nyss med att he inställningarna på 1 minut tills viloläget sätter igång, men då funka den.

Men! Då jag ser film på datorn så går den inte i viloläge.

Varför inte?

Hjälp!

Min dator vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av hejhej231:

Jo, nu är det så att min dator inte vill gå i viloläge. Som tileln säger.

Jag testade nyss med att he inställningarna på 1 minut tills viloläget sätter igång, men då funka den.

Men! Då jag ser film på datorn så går den inte i viloläge.

Varför inte?

Hjälp!

Min dator vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Just därför att du ser på film. Datorn är ju på då så att säga.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2011

Gå in under "Power Options" (antar att du kör Windows-OS) och under change plan settings. Sedan tar du "Change Advanced Power Settings" och scrollar ner. Där sätter du tex hur datorn skall bete sig under media-uppspelning/delning.

//MVH

i7 5930k | MSI X99A SLI Plus | 64 GB HyperX 2400 Mhz | Corsair AX1500i| Strix GTX 970 | 480 GB Intel 750 NVMe SSD

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av henke_92:

Gå in under "Power Options" (antar att du kör Windows-OS) och under change plan settings. Sedan tar du "Change Advanced Power Settings" och scrollar ner. Där sätter du tex hur datorn skall bete sig under media-uppspelning/delning.

//MVH

Det var nytt för mig. Har du testat?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Om du använder VLC finns det under Inställningar - Avancerat - Video ett alternativ som heter "Inaktivera skärmsläckare". Jag tror att det även inaktiverar viloläget under tiden något spelas upp, och de flesta andra mediaspelare har antagligen en liknande funktion.

Jag rear ut min själ, allt ska bort - - Fractal Design Define R3 | Corsair RM750i | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB & Sapphire Dual-X R9 280X 3GB OC | 840 PRO 128 GB + 850 PRO 128 GB + Spinpoint F3 1 TB + NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 2x3 TB JBOD | BenQ XL2411T + AOC E2461FWH + AOC E2476VWM6 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Intel 600p M.2 256 GB + 850 EVO 500 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Jalle64:

Det var nytt för mig. Har du testat?

Jepp, jag har testat! Först funkade det, men inte nå mer?
Har ändrat nåra gånger, men ack så funkar det inte.

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE