Permalänk
Medlem

Slumpmässig dc

Har ett problem som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Ibland kan jag tappa uppkopplingen mot internet, av ingen som helst anledning. Jag brukar lösa det genom att dra ur kabeln ur datorn och sätta i den direkt efter. Strax efter jag kopplat i kabeln igen fungerar det normalt.

Det sker uppskattningsvis mellan 2-4 gånger om dagen, utav vad jag märker i alla fall.

Någon som känner igen detta?

Permalänk
Rekordmedlem

Vad har du för router och exakt vad får du för felmeddelande?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur får du internet? Genom Router/modem eller direkt med TP-kabel i väggen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad har du för router och exakt vad får du för felmeddelande?

Netgear CG3100 verkar den heta. Vet inte vad för felmeddelande du syftar på eller hur jag finner detta.

Skrivet av Jalle64:

Hur får du internet? Genom Router/modem eller direkt med TP-kabel i väggen?

Comhem är ISP, modem med inbyggd router, Netgear CG3100.

Permalänk
Rekordmedlem

Nån form av felmedelande bör du ju ha typ :

Du kan även köra ipconfig /all i en kommandotolk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nån form av felmedelande bör du ju ha typ :
http://ladda-upp.se/files/2014/b86242.png

Du kan även köra ipconfig /all i en kommandotolk.

Är rätt säker på att jag får den symbolen med ett gult utropstecken, alltså att den hittar ett nätverk, men inte får någon internetanslutning.

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du logga in i Netgearen när det strular ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kan du logga in i Netgearen när det strular ?

Det sker ju under så korta perioder, så det har jag aldrig provat. Men jag är tämligen säker på att det fungerar. Värt att tillägga är att andra datorer verkar inte ha några problem.

Permalänk
Rekordmedlem

Om det bara är du som har problem så är det ju troligtvis nått i din dator, har du kollat om det finns firmware eller driveruppdateringar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.