Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013

Jag har inte beställt något!

Hej, nyss kom det ett mail där det stog såhär:

Brev på väg till dig!
Ett brev har nu skickats från Webhallen Sverige AB och är på väg till dig.

Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud.

Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.

Med vänlig hälsning
Posten
OBS! Detta meddelande är automatgenererat och går inte att svara på.

Problemet är att jag inte har beställt något därifrån. Vad ska jag göra? Kommer jag få betala något?

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Whitesound:

Brev på väg till dig!

Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud.

Med vänlig hälsning
Posten

Problemet är att jag inte har beställt något därifrån. Vad ska jag göra? Kommer jag få betala något?

troligtsvis bara ett missförstånd, om inte så gäller ju ångerrätten i 2 veckor. men om jag vore du skulle jag kontakta kundservice imorgon bitti.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012

Ta kontakt med Webhallen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013

Jag kommer inte få betala något som jag inte beställt alltså?

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Whitesound:

Jag kommer inte få betala något som jag inte beställt alltså?

Säker på att du inte beställt något efter en "blöt" kväll på krogen?
Annars så nej, har du inte beställt något ska du inte betala något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Vad för brev från Webben? Har du mer info? Komplett avsändare osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Sony_victor:

Säker på att du inte beställt något efter en "blöt" kväll på krogen?
Annars så nej, har du inte beställt något ska du inte betala något

Nej jag dricker inte så mycket eftersom jag är 15 Men alltså dom skrev inte något postnummer eller nånting, inte min adress heller. Detta verkar väldigt skumt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Whitesound:

Nej jag dricker inte så mycket eftersom jag är 15 Men alltså dom skrev inte något postnummer eller nånting, inte min adress heller. Detta verkar väldigt skumt!

Kanske kan vara nån som bara skrivit fel telefonnummer?
F.ö brukar det inte stå så mkt mer i SMS från Posten, förutom när du får kolliid etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av m4gnify:

Kanske kan vara nån som bara skrivit fel telefonnummer?
F.ö brukar det inte stå så mkt mer i SMS från Posten, förutom när du får kolliid etc

Det här var ju mail, så jag förstår inte hur de skulle kunna råka skriva in min mail. Det är ju liksom inte varje person som heter Albin Håkansson antar jag..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Om du är 15 har du inte rätt att ingå avtal och ingen har rätt att kräva dig på pengar. Det är bara att ta emot och se glad ut.

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av ZecretW:

Om du är 15 har du inte rätt att ingå avtal och ingen har rätt att kräva dig på pengar. Det är bara att ta emot och se glad ut.

Så om jag får brevet och det är 10k i cash, bara ett exempel :P, skulle jag bara få behålla det utan att säga till någon? Då kanske jag väntar lite med att ringa till webhallen. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Whitesound:

Så om jag får brevet och det är 10k i cash, bara ett exempel :P, skulle jag bara få behålla det utan att säga till någon? Då kanske jag väntar lite med att ringa till webhallen. ^^

Ärlighet varar längst?

Blegh <3 ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Whitesound:

Utan att säga till någon? Sändaren vet ju redan.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Igelkott:

Utan att säga till någon? Sändaren vet ju redan.

Men sändaren (posten) kommer ju inte veta att det kommite fel..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010

vet en klasskompis i gymnasiet som fick 30st Toalettstolar levererade till hans föräldrars villa. + faktura
tur att dom var hemma för dom fick stoppa avlastningen..
och förklara att ingen hade beställt nånting.. det här var på den gamla goda tiden när man kunde beställa över nätet och bara fylla i adressen.
ingen koll på vem som var vem...

var en annan bekant som ville jävlas lite

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013

Jag tror jag vet vad det kan vara, såhär gratiskoder för spel som man oftast brukar få i efterhand när man beställt grafikkort!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Whitesound:

Det kommer definitivt att saknas. Både då Webbhallen vet vad de skickat och vet att du hämtat ut det med legitimation. Ring Webbhallen och berätta hur det står till.

Extra bra är att Webbhallen hänger här på forumet och du dessutom skrivit ut ditt namn i klartext. The perfect crime...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bua
Registrerad
Sep 2008

Du kanske har vunnit en tävling som du har deltagit i?

Samma sak hände mig för några år sedan, hade tydligen vunnit ett Logitech G19 i en tävling på en sida.

i7 3770K 4,7GHz|Z77A-GD65|16GB 2133MHz|Palit GTX 1080|NH-D14|Air 540|AX850
Xonar DGX|HyperX Cloud|XL2411Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Ring kundtjänsten eller hoppas på att du får något skoj. Vem vet, du kanske har 3 stycken 780ti hemma inom kort

Mac OS X - Windows - Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Killbom:

Det kommer definitivt att saknas. Både då Webbhallen vet vad de skickat och vet att du hämtat ut det med legitimation. Ring Webbhallen och berätta hur det står till.

Extra bra är att Webbhallen hänger här på forumet och du dessutom skrivit ut ditt namn i klartext. The perfect crime...

Haha, men det skulle ju komma i min brevlåda så ingen leg eller någon behövs. Och vet de min adress? Nej men allvarligt tror jag bara att det är de där spelkoderna man brukar få med grafikkort, beställde ett för inte så länge sen http://amd4u.com/radeonrewards/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Whitesound:

Haha, men det skulle ju komma i min brevlåda så ingen leg eller någon behövs. Och vet de min adress? Nej men allvarligt tror jag bara att det är de där spelkoderna man brukar få med grafikkort, beställde ett för inte så länge sen http://amd4u.com/radeonrewards/

De har skickat brev till dig och du frågar om de vet din adress? Troligtvis gör de det.

Spelkoderna ligger oftast i lådan tillsammans med grafikkortet och man löser in dem på nätet, men det kan ju vara någon specialare i ditt fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Gwaniiz:

Du kanske har vunnit en tävling som du har deltagit i?

Samma sak hände mig för några år sedan, hade tydligen vunnit ett Logitech G19 i en tävling på en sida.

Grattis i efterskott.

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Whitesound:

Brev på väg till dig!

Med vänlig hälsning
Posten

020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21. Testa detta...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Whitesound:

Jag tror jag vet vad det kan vara, såhär gratiskoder för spel som man oftast brukar få i efterhand när man beställt grafikkort!

Förmoderligen, fick ett liknande medelande. Idag kom ett AMD silver kort för spel. Det var från webhallan angående 7970.

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 HDD: 4x AData SP900 128GB in 2st, 2x Raid-0 16K. 1x Crucial M500 480GB. PSU: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d http://www.techpowerup.com/gpuz/details.php?id=wa9bw

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Whitesound:

Brev på väg till dig!

Med vänlig hälsning
Posten

Du fyller inte år inom de närmsta 2 veckorna, och har familj som kanske av misstag fyllt i ditt telefonnummer vid köp av en inslagen SSD-disk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2004

Jag fick sms från posten en gång att ett brev var påväg till mig, minns inte varifrån det skulle komma men det kom aldrig något! Misstänker att posten hade tjall på linjen

• Corsair Obsidian 750D • i5 4670K @ 4.5 Ghz • Corsair H110 • Windforce GTX780 • Asus Maximus VI Hero
• Corsair 4x4gb (16GB) • Corsair RM750 • Samsung 840 250GB • Windows 10 Pro