Officiella RUST tråden!

Permalänk
Medlem

Officiella RUST tråden!

Hallå SweC!

Vet inte hur många utav er som provat på spelet ännu (Early Access på Steam) men måste säga att jag tycker att det är fantastiskt roligt!
Spelet håller på att utvecklas utav Facepunch Studios, även kända för Garry's Mod.
För dom som inte vet någonting om RUST så är detta vad Facepunch Studios själva skriver för att beskriva spelet -

"Rust is an open world MMO zombie survival game designed by Facepunch Studios. It takes inspiration from games like DayZ, Minecraft, and STALKER. To survive in Rust you may choose to work together with friends and strangers, scavenging for supplies and building giant bases, or go at it alone, killing other players for loot. Rust aims at being a game that gives players the freedom to play the way that they want, and that doesn't involve a hero and bandit system. With Rust, you will have to use your instinct, not a humanity number, to figure out if you can trust people. "

Dom håller på att ta bort zombies ifrån spelet dock eftersom dom inte vill bli jämförda med "Zombie Survival" spel.
Hursomhelst, finns massor utav information för dom som vill fördjupa sig i Facepunch Studios eller RUST.

Tanken med tråden var väl mest att folk kan dela med sig utav roliga/hemska screenshots, bra/dåliga servrar, historier och annat rent allmänt snack om spelet!
Vid behov kan jag edita tråden och lägga in rekommenderade/ej rekommenderade servrar.

Jag har spelat 141 Timmar i skrivandets stund och tycker fortfarande att de är roligt, spelar oftast med 2 andra personer och ibland kan de vara lite svårt att slå sig in på en server som är helt dominerad utav 2-3 stora klaner/grupper. Men jag personligen tycker att spelet är sjukt spännande och efter att ha läst mycket på deras eget forum och fått en inblick i vart dom vill att spelet ska gå så tror jag bara att det kommer bli roligare och roligare.

Min egna server om någon vill spela, tryck F1 och skriv sen -
net.connect 213.133.100.227:28055

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det är riktigt kul! xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har nån idé om när spelat ska komma ut? Asså komma ut ur beta fasen och släppas på riktigt?

Permalänk
Medlem

Har ju inte ens kommit ut ur alpha fasen ännu, en del indie-spel har ju en tedens att aldrig komma ut ut betastadiet så det blir bara att vänta och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedko:

Är det någon som har nån idé om när spelat ska komma ut? Asså komma ut ur beta fasen och släppas på riktigt?

Har ingen aning faktiskt, läste nånstanns att dom hoppades på Beta i slutet 2014, kan va bullshit också.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk

Grymt roligt spel.
Inte riktigt kommit in i det ännu, har kanske 10-12 timmar spelade...
Kört DayZ standalone ett tag, aldrig provat varken Minecraft eller STALKER som TS nämner men ändå riktigt nice spel!

Rekommenderar att prova på detta, kommer bli riktigt grymt med framtida uppdateringarna

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar helt okej, inte lika spännande som Dayz kanske men har en hel del annat som lockar.

Tycker dock det är roligare med alla NOOB friendly servrar, vill dom alltså ha alla puckade nybörjare som vägrar lära sig, eller förstår dom inte innebörden av ordet?

Permalänk
Medlem

Har tittat lite på detta spel och det ser roligt ut. Funderar på att köpa det nu, men söker efter någon att spela det med. Någon som är intresserad av att spela Rust med mig denna fredagskväll?

Permalänk
Medlem

Gå bara in på någon svensk server så finns oftast någon att spela tillsammans med.

Dock så har jag börjat tröttna redan! Ta paus i någon dag och du kan lika bra börja om från början.

Hoppas på någon mod där man bara kan använda pilbåge då jag inte är så förtjust i vanliga skjutvapen.
Kanske fler olika sorters pilbågar och armborstar eller liknande hade varit roligare.

Men helt klart värt ett köp. xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Hade dom skitit i skjutvapen hade RUST varit grymt.. synd

Permalänk
Expertgissare

Rust hade varit mycket roligare med mer melee weapons som svärd mm, nu har man ingen chans om man står och samlar trä, sten mm mitt ute på ett öppet fält och så pang, killed with bolt action rifle in head.
Som det är nu, alldeles för lätt att få ihop oändligt med vapen med ammo.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Håller med min bror och er andra

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Är fortfarande på jakt efter någon/några att spela detta spel med. Att hitta någon inne på en server fungerade inte så bra.

Permalänk

Är det så få Swecare som spelar Rust eller finns det någon annan Rust tråd som jag missat? Är ju helt dött här
Vad tycker ni om den nya patchen? Blev ju ny himmel. Vilket innebär att vädersträcken ändrats något. Så nu måste man vänja om sig när man navigerar efter sol och måne. Item durability också fast det har jag inte märkt av än, den server jag spelar på blev wipad inatt eller tidigare under dagen.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ännu en ny server. Det som är bra är att det finns alltid en admin som spelar. Förhoppningsvis utan storhetsvansinne.

[SE] Vendel - Fråga Först Skjut Sen (FFSS)
net.connect 85.236.100.7:28815

Permalänk

Vad tror ni. Blir det nåt av Rust eller?
Känns som det stagnerat helt och hållet. Kommer inget nytt content överhuvudtaget.
Gick det lite för bra för dem i början kanske? Spelet gick ju in på Steams topplista bara ett par dagar efter det blev tillgängligt. Alltså de drog in så mycket pengar att de lika gärna kunde skita i spelet och pensionera sig på nån ö på soliga breddgrader?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan spelar på denna server!

http://rust.skepnad.se/

Inte så många inne men hoppas fler hittar den!
Rust är kul men tyvärr inget nytt så börjar bli lite tråkigt :/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

rust XP update inc!!!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Geeks Gaming

Vi är några personer på SweClockers TS som brukar köra Rust en hel del. Så känner ni för att joina oss så är det bara att hoppa in och rycka tag i mig eller Sven på TS.

teamspeak.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni så här långt då med spelet nu när det är infört en MASSA, desutom bara Alpha stadie fortfarande

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vilket drag det var på det här spelet inne på Swec....

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Finns det folk som spela ?. Har börjat spela det igen och har börjat spela med 3-4 st men hade varit kul att spela med flera så skicka ett PM eller lägg till mig på steam om ni vill spela.

Steam. http://steamcommunity.com/id/EExson/home

Permalänk
Medlem

Några som ännu spelar Rust? Har länge spelat med ett kompisgäng, men nu flera som inte ska spela, vissa som ska spela med andra och så vidare, så står helt ensam på torsdag när det blir wipe. Och passande bra är man ledig fre-ons efter det med. Så har tid, men inga att spela med.

~1400 timmar i Rust, duktig/van byggare, 27 år.

http://steamcommunity.com/id/mickeoj/

Permalänk
Medlem

Letar efter några att spela med.
ny till rust men har erfarenhet av andra survival spel.

25 år. adda mig om ni vill lira

http://steamcommunity.com/profiles/76561197980489400

Permalänk
Medlem

En god vän till mig har lagt upp en ny Rust-server som kommer lanseras skarpt imorgon och vi hoppas det kommer lite folk.
http://thefriendlyhorse.eu/

Det är en 2x Vanilla server, allt precis som vanligt förutom dubbla rates, halverad tid för crafting och i ugnar. Och dubbla stacks.

Servern är av god prestanda och är ingen laggig hyrserver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeOj:

En god vän till mig har lagt upp en ny Rust-server som kommer lanseras skarpt imorgon och vi hoppas det kommer lite folk.
http://thefriendlyhorse.eu/

Det är en 2x Vanilla server, allt precis som vanligt förutom dubbla rates, halverad tid för crafting och i ugnar. Och dubbla stacks.

Servern är av god prestanda och är ingen laggig hyrserver.

bra. de flesta moddade kartor nuförtiden är riktigt laggiga, mods verkar dessutom göra kartorna värre! konstigt att inte fler kör barren kartan, den flyter riktigt fint!

kommer in o kollar läget.

Permalänk

Tjena ! vi har nu startat en ny rust server vanilla :). kom gärna in och lira med oss !

Name:
Scandinavian Rust / Vanilla / Wiped 08/03
Connection Info: 94.185.84.171:28015

Permalänk
Medlem

Söker folk att spela med, inte speciellt intresserad av att köra clanwars etc. Spelar mest på community servers solo/duo/trio.

32år, spelat rust ~400h

Permalänk
Medlem

Har varit lite småsugen på att köpa Rust. Mest för att det ser jäkligt kul ut att bygga hus och fort osv, men är lite kluven när det gäller att loota och crafta. Hur mycket tid är man tvungen att lägga för att hitta material osv för att kunna bygga någorlunda stort?

Permalänk
Medlem

rust

@Mögel:

lirar en hel del rust, 33 år. skulle vara perfekt att hitta någon att lira med som är närmare i ålder, trött på att hamna i grupper med 13 åringar

adda mig på steam om det är intressant
http://steamcommunity.com/id/robustah