Behöver lite tipps. Nya produkter, grön skärm.

Permalänk
Medlem

Behöver lite tipps. Nya produkter, grön skärm.

Hej,

Jag håller på och bygger ihop en dator till en i familjen.

Det är en I-5 4670k
GTX770 twinfrozer (?)
16gb A-data DDR3
samsung SSD 256gb.
MSI z87 (?) moderkort.

Har inte allt i huvudet, sitter på jobbet just nu.

Men, nu till problemet.
Allt snurrar på och så vidare men skärmen visar enbart en grön färg, man ser att det händer saker på skärmen men det är svårt att tyda. Kan ta mig in i bios.

Min första tanke är att grafikkortet är trasigt så ska prova med att sätta in ett annat.
En annan tanke är ju att skärmen gett upp?
Kan även vara moderkortet?

Kan det vara att PSU inte levererar som det skall?
Satt i ett seasonic agg bara för att få fart på sakerna då hans egna agg saknar ett par kablar vi beställt.

Jag är tacksam för tipps om vad jag bör kolla.
Denna tråden är dels till för tipps, samt ifall någon i framtiden har liknande problem så finns den här på swec att söka på.

(Detta är inte den första datorn jag byggt ihop som strulat, men den första som ger grön skärm)

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Hade samma när jag körde 7950 crossfire. Blev så om datorn stått en stund. Löstes genom att bara starta om skärmen.
Kolla över kablaget en gång gång till.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Tack för tippset, vi testade detta över telefonen igår men det verkade inte fungera.
Då kvarstår problemet.

Kan det förutom det jag skrev innan bero på PSU? är kanske lite i minsta laget detta 550w som jag temporärt kört med. Dock så borde man inte ens få bild(trotts at den är grön) om nu inte PSU klarat att driva kortet?

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16