Byta språk på Windows 8 (alla instanser)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där...
Registrerad
Sep 2011

Byta språk på Windows 8 (alla instanser)

Jag fick hem en ASUS-laptop med Win 8, på finska. Nu vill jag byta språk. Visnings/menyer/rubb och stubb. Ändrade språk på de ställen man kan i kontrollpanelen, men om jag gör en system-restore (F9) är det också på finska. Någon som vet hur jag ändrar det till tex. Svenska eller Engelska lite lätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Dec 2013

http://support.microsoft.com/kb/2607607/sv

Är väl bara att göra såhär och sen kanske ladda ner ett språkpaket? är inte riktigt säker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där...
Registrerad
Sep 2011

Jo, jag gjorde allt det där och lyckades få in det efter mycket om och men. Men det är fortfarande finska som språk när man tar F9 vid boot för factory system restore, eller vad det nu heter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av iMatter:

Jag fick hem en ASUS-laptop med Win 8, på finska. Nu vill jag byta språk. Visnings/menyer/rubb och stubb. Ändrade språk på de ställen man kan i kontrollpanelen, men om jag gör en system-restore (F9) är det också på finska. Någon som vet hur jag ändrar det till tex. Svenska eller Engelska lite lätt?

Är det en helt ny dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Javisst är det standardspråk efter en återställning.
Vill du göra nåt åt det måste du återställa, boota in i Audit mode, ändra språk och "fånga" (capture) partitionen på nytt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där...
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av niclasc:

Är det en helt ny dator?

Nej, den är beg, en ASUS N56D från 2012-11-09 enligt install-dates.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där...
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av tcntad:

Javisst är det standardspråk efter en återställning.
Vill du göra nåt åt det måste du återställa, boota in i Audit mode, ändra språk och "fånga" (capture) partitionen på nytt..

Ugh ja, det där ser ut som det är ett par timmars jobb, om inte mer. Var inte så lätt som att bara byta språk. Bleh. :-/